17 سال پس از حمله یازده سپتامبر

۱۳۹۷/۰۶/۲۲ - ۲۲:۲۰:۴۳
کد خبر: ۱۲۹۵۷۶
17 سال پس از
حمله یازده سپتامبر

    وال‌استریت ژورنال:

این روزنامه در صفحه اول خود، گزارشی از مراسم سالگرد یازدهم سپتامبر منتشر کرد. طبق این گزارش، رییس‌جمهوری و بانوی اول امریکا در مراسم سالگرد حمله‌های ۱۱ سپتامبر در پنسیلوانیا حاضر شدند. در این مراسم، دونالد ترامپ در جمع خانواده قربانیان حادثه 11 سپتامبر، اعلام کرد که: نمی‌گذاریم بار دیگر تروریست‌ها به امریکا حمله کنند. همچنین، گفته شده که اف‌بی‌ای، اعلام کرد که بزرگ‌ترین جایزه را برای کسانی که در بازداشت این تروریست‌ها و سرکرده‌های گروه تروریستی القاعده کمک کند، در نظر گرفته است. طبق بسیاری از گزارش‌ها و به گفته تحلیل‌گران، دولت امریکا برخلاف آنچه ادعا می‌کند در 17 سال گذشته برای تحقق بخشیدن به اهداف اصلی خود در مقابله با تروریسم جهانی ناکام مانده است.

    نیویورک تایمز:

این روزنامه نیز، در صفحه اول خود، ‌با انتشار عکسی از دونالد ترامپ و ملانیا ترامپ در مراسم سالگرد حملات یازدهم سپتامبر در ایالت پنسیلوانیا، با اشاره به این مراسم، گزارشی نیز از رای‌گیری پارلمان اروپا درباره مجازات مجارستان منتشر کرد. طبق این گزارش، درحالی که قانونگذاران اروپایی برای رای‌گیری درخصوص مجازات مجارستان آماده می‌شوند، ویکتور اوربان نخست وزیر این کشور به پارلمان اروپا گفت که به «باج خواهی» اتحادیه اروپا تن نخواهد داد. آنطور که گفته شده، اوربان از سال 2010 به قدرت رسید و از آن هنگام دادگاه‌ها، رسانه‌ها و گروه‌های غیردولتی را تحت‌فشار قرار داده و از پذیرش پناهجویان در مجارستان خودداری کرده است. اتحادیه اروپا همواره این کشور را به نقض ارزش‌های بنیادین اتحادیه متهم و به اقدامات آن اعتراض کرده است. به گزارش نیویورک تایمز، اگر این طرح تصویب شود راه برای تحریم‌هایی مانند تعلیق حق رای مجارستان در اتحادیه اروپا باز می‌شود.

    لوموند:

طبق گزارشی که این روزنامه در صفحه اول خود منتشر کرده، بوریس جانسون که از طرفداران برگزیت سخت است، در یادداشتی طرح ترزا می‌درباره خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را به جلیقه‌ای انتحاری تشبیه کرد که دورکشور بسته شده و ضامن آن به اتحادیه اروپا سپرده شده است. همچنین، گفته شده که حدود ۵۰ قانون‌گذار حامی برگزیت سخت از حزب محافظه‌کار بریتانیا، نشستی را برگزار کرده‌اند تا درباره چگونگی و زمانی که می‌توانند ترزا می‌را به کناره‌گیری از نخست‌وزیری کشورشان مجبور کنند، بحث و رایزنی کنند. این در حالی است که تازه‌ترین نظرسنجی صورت گرفته از سوی خانه محافظه‌کاران نشان می‌دهد که جانسون مهم‌ترین گزینه برای جانشینی نخست‌وزیری به شمار می‌رود.

 

ارسال نظر