اکران «دو لکه ابر» با یادی از امیر نادری و فریدون گله

۱۳۹۷/۰۶/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۹۳۰۷
اکران «دو لکه ابر» با یادی از امیر نادری و فریدون گله

مراسم اکران افتتاحیه و آیین دیدار فیلم سینمایی «دو لکه ابر» به کارگردانی مهرشاد کارخانی با یادی از فریدون گله و امیر نادری در موزه سینما برگزار شد.

مهرشاد کارخانی کارگردان این فیلم با اشاره به اهمیت نقش کارگردان‌هایی همچون فریدون گله و امیر نادری در سینمای ایران گفت: امشب می‌خواهم نمایش این فیلم را به این دو کارگردان بزرگ و تاثیرگذار تقدیم کنم زیرا امیر نادری با فیلم‌هایش چگونه دیدن و مبارزه در سینمای مستقل را به من آموخت و فریدون گله که با آثارش جسارت و شناخت شخصیت‌های فیلم‌های خیابانی را به ما آموخت.

به گزارش ایسنا ،‌او ادامه داد: متاسفانه امیر نادری و فریدون گله بعد از سال ۵۷ اجازه پیدا نکردند تا جریان سینمای خیابانی را ادامه دهند و امیر نادری به خاطر برخی شرایط موجود مجبور به مهاجرت شد و فریدون گله نیز به نوعی حبس شد. کارگردان فیلم «دو لکه ابر» درباره دلایل و انگیزه شخصی ساخت این فیلم گفت: در جریان تحولات اجتماعی سال ۵۷ عده بسیاری از افراد در این حوادث ناپدید و گم شده‌اند و هرگز پیدا نشدند . کارخانی با اشاره به اینکه گم شدن افراد مساله بسیار مهمی است گفت: وقتی خانواده‌ای فردی را گم می‌کند دچار مشکلات زیادی می‌شود اگر دختری از خانواده‌ای گم شود تلخی آن بسیار زیاد است زیرا با توجه به شرایط کشور ما وقتی یک دختری گم می‌شود اولین مساله‌ای که به ذهن خانواده او خطور می‌کند این است که آیا او مورد تجاوز قرار گرفته است یا نه.

او افزود: کسی که گمشده‌ای دارد آرام آرام به مرگ نزدیک می‌شود و هیچ شبی را راحت نمی‌خوابد. متاسفانه در کشور ما هیچ نهاد دولتی و NGO وجود ندارد که به مساله گمشدگان بپردازد. در حالی که در کشورهای پیشرفته برای این مساله نهادهای مختلف وجود دارد و آن را پیگیری می‌کنند.

 

ارسال نظر