ثروتمندان؛ از غرب به شرق

۱۳۹۷/۰۶/۱۷ - ۰۲:۱۹:۴۶
کد خبر: ۱۲۹۱۳۶
ثروتمندان؛ از غرب به شرق

گروه گوناگون |

 با وجود بحران‌های اقتصادی و تنش‌های بسیاری که در بازارهای مالی جهان ایجاد شده، طبق آمار اعلام شده، در چند سال اخیر، ثروت و تعداد میلیاردرها در سراسر دنیا رشد قابل‌توجهی داشته است. آنطور که گفته شده، پیش‌بینی‌می‌شود میزان دارایی ثروتمندان جهان در سال 2025 به رقم 100 هزار میلیارد دلار خواهد رسید. از طرفی گفته شده، افزایش تعداد افراد فوق ثروتمند در آسیا (با دارایی به ارزشی بیش از 30 میلیون دلار) بیش از سایر نقاط بوده و بسیاری از شهرهای آسیایی، در حال پیشی‌ گرفتن از شهرهای اروپایی و امریکایی هستند. طبق آمار منتشر شده، در پایان سال 2017، تعداد افراد فوق ثروتمند آسیایی 9 درصد افزایش داشته که این درصد رشد، 2 برابر رشد ثروتمندان در امریکای شمالی بوده است. طبق گفته کارشناسان اقتصادی، افزایش چشمگیر ثروتمندان در آسیا، به دلیل رشد سطح ثروت در چین است. بر این اساس، هنگ‌کنگ، در سال گذشته میلادی، رتبه اول را در فهرست ثروتمندترین‌های جهان به خود اختصاص داد؛ رتبه‌ای که پیش از این، سال‌ها در اختیار نیویورک بود. طبق آمار منتشر شده، شمار ثروتمندانی با درآمدی بالاتر از 30 میلیون دلار در هنگ‌کنگ، با افزایشی 31 درصد به 10 هزار نفر رسید و نیویورک، با 8 هزار و 900 ثروتمند، جایگاه دوم را در فهرست میلیاردرهای جهان به خود اختصاص داد. این آمار در حالی اعلام شده که در سال‌های گذشته، رشد اقتصادی در آسیا به‌ویژه چین با کاهش بسیاری روبرو بوده و بازارهای سهام این منطقه، شاهد سقوط بودند.

در بسیاری از گزارش‌هایی که پیش از این منتشر شده بود، نیویورک و توکیو، به عنوان 2 شهر محبوب میلیاردرها معرفی شده‌اند. طبق تازه‌ترین آمار نیز، توکیو پس از نیویورک، رتبه سوم را در فهرست شهرهایی با بیشترین میلیاردر به خود اختصاص داده است. شمار ثروتمندان توکیو که درآمدی بالاتر از 30 میلیون دلار داشتند حدود 7 هزار نفر اعلام شده که این تعداد در لس‌آنجلس به 5 هزار و 300نفر می‌رسد. بر اساس نتایج تحقیقات، پیش‌بینی می‌شود در 20 سال آینده، با افزایش سن میلیاردرها، مبلغ قابل‌توجهی به نسل‌های بعدی منتقل شود. آنطور که گفته شده، در سال‌های آینده، انتقال ثروت در اروپا و امریکا و میلیاردرهای جهان افزایش می‌یابد. همچنین، طبق آمار منتشر شده، حدود 4 هزار نفر در پاریس، ثروتی بیش از 30 میلیون دلار دارند که این تعداد در لندن به 3 هزار و 800 نفر می‌رسد.

در سال 2016، لندن به شهری معروف شده بوده که مانند آهن‌ربا، ثروتمندان جهان را به خود جلب می‌کند اما پس از برگزیت، نگرانی‌های بسیاری برای ثروتمندان لندن و بطور کلی بریتانیا ایجاد شد. از آن زمان، علاوه بر آنکه سرمایه‌گذاری‌های خارجی در این کشور کاهش یافت، شرکت‌های بسیاری نیز دفاتر خود را از لندن خارج کردند و به تبع آن، بسیاری از ثروتمندان بریتانیایی نیز سرمایه‌ خود را به کشورهای دیگر انتقال دادند. بر این اساس، لندن در سال 2017، جایگاه ششم را در میان شهرهایی با بیشترین ثروتمند به دست آورد.

همانطور که گفته شد، امریکا در چند سال گذشته بیشترین آمار ثروتمندان جهان را به خود اختصاص داده بود. در این گزارش نیز، 5 شهر امریکا در فهرست شهرهایی با بیشترین ثروتمندان قرار گرفته‌اند. علاوه بر نیویورک و لس‌آنجلس که رتبه‌های دوم و چهارم را در این فهرست به خود اختصاص داده‌اند، شیکاگو، سان‌فرانسیسکو و واشنگتن نیز، با تعداد 2 هزار و 700 تا 3 هزار و 300 میلیاردر، به‌ترتیب در جایگاه‌های هفتم تا نهم قرار دارند.

آخرین شهر این فهرست نی‍ز، اوساکا، شهری در ژاپن است که در پایان سال 2017، حدود 2 هزار و 700 ثروتمند با دارایی بیشتر از 30 میلیون دلار برای این شهر ثبت شده است. آنطور که در بسیاری از گزارش‌ها گفته شده، بیش از 50 درصد از ثروتمندان آسیا و اقیانوسیه در ژاپن زندگی می‌کنند.

 

 

ارسال نظر