فیس‌بوک خط مقدم شورشیان لیبی

۱۳۹۷/۰۶/۱۵ - ۰۰:۲۳:۵۵
کد خبر: ۱۲۹۰۵۸
فیس‌بوک خط مقدم شورشیان لیبی

    نیویورک تایمز (چاپ اروپا):

فیس‌بوک به میدان نبرد شورشیان تبدیل شده است. طبق این گزارش، تنش میان ماموران امنیتی و معترضان در لیبی از کوچه‌های پایتخت لیبی به فیس‌بوک رسیده و این روزها، علاوه بر تیراندازی‌های واقعی، مخالفان حملات فیس‌‌بوکی بسیاری با یکدیگر آغاز کردند. همچنین گفته شده این روزها صفحات فیس بوک تبدیل به میدانی قدرتمند برای مبارزه گروه‌های موافق و مخالف شده است.گروه‌های مخالف دولت در فضای فیس‌بوک اقدام به تهدید، اعتراض و اعلام نظرات خود می‌کنند. در این میان فیس‌بوک یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های اجتماعی در لیبی است. گروه‌های مسلح از طریق فیس‌بوک همفکران یا منتقدان خود را پیدا می‌کنند و حتی اهداف یکدیگر را مورد حمله قرار می‌دهند. شواهدی آشکار از معاملات سلاح‌های درجه یک و دو نظامی دارد که به شکل آشکار در فضای فیس‌بوک انجام شده است.افزون بر این شواهدی در خصوص قاچاق انسان، مهاجرت‌های غیرقانونی و مواردی مشابه نیز وجود دارد.

    تایمز:

ریـیـس‌جـمـهوری امریکا دستور ترور رییس‌جمهوری سوریه را در آوریل ۲۰۱۷ در پی حمله شیمیایی ادعایی صادر کرده بود. طبق گزارشی که این روزنامه در صفحه اول خود منتشر کرد، روزنامه‌نگار کهنه‌کار امریکایی که در افشای رسوایی واترگیت در دهه ۷۰ قرن گذشته نقش داشت در کتابش گفته که ترامپ دستور ترور اسد را در آوریل ۲۰۱۷ داده بود. تیم دونالد ترامپ نیز، دست به «کودتای اداری» می‌زند و اسناد رسمی را به شیوه‌ای مخفیانه از دفتر ترامپ برمی‌دارد تا مانع از امضای این دستور شود. این نویسنده و رونامه‌نگار امریکایی که کتابش روز دوشنبه منتشر شد، می‌آورد: ترامپ از کلماتی نظیر او (لعنتی) را می‌کشیم. بگذارید تعدادی از رهبران سوریه را بکشیم» استفاده کرده بود.

    نیویورک تایمز (چاپ امریکا):

این روزنامه در صفحه اول خود، خبر نامزدی کاوانا را منتشر کرد. طبق این گزارش، جلسه تایید نامزدی برت کاوانا، فرد مورد نظر دونالد ترامپ برای عضویت در دیوان عالی امریکا در مجلس سنای این کشور حاشیه‌های بسیاری به‌دنبال داشت. دقایقی بعد از آنکه برت کاوانا، ۵۳ ساله وارد سالن کمیته قضایی سنا شد، فریاد خشم‌آلود افراد عادی حاضر در جلسه و سناتورها، باعث اخلال شد. دموکرات‌ها خواستار تعویق جلسه شدند و ماموران ده‌ها معترض را از جلسه به بیرون هدایت کردند. معترضان حاضر در جلسه که بیشتر زن بودند، فریاد می‌زدند که کاوانا به ترامپ اجازه خواهد داد خود را در پرونده احتمال تبانی با روسیه تبرئه کند. سایرین ادعا کردند که این قاضی در پرونده‌های پزشکی علیه افراد آسیب‌پذیر رأی خواهد داد.

 

ارسال نظر