پایان جشنواره خیابانی مریوان

۱۳۹۷/۰۶/۱۵ - ۰۰:۲۲:۱۸
کد خبر: ۱۲۹۰۵۵
پایان جشنواره خیابانی مریوان

سیزدهمین جشنواره بین‌‎المللی تئاتر خیابانی مریوان با اعلام برگزیدگان این رویداد صبح دیروز، چهارشنبه 14 شهریورماه در مریوان به کار خود خاتمه داد. سیزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان با حضور مدیرکل هنرهای نمایشی، مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، فرماندار شهرستان مریوان، معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امام جمعه مریوان و سایر مسوولان این منطقه، برگزار شد.

در ابتدای این مراسم جلال قلعه‌شاخانی مدیر ارشاد استان کردستان در کلیپی از همه حاضران تشکر کرد و گفت: امیدوارم توانسته باشیم تا امروز گامی در شان هنرمندان و پتانسیل این سرزمین برداشته باشیم و بتوانیم به بهبود تئاتر کشور کمک کنیم.

محمد شفیعی، فرماندار مریوان در ادامه این مراسم از شهدای مریوان یاد کرد. او با اشاره به اهمیت تئاتر در رشد فرهنگ، در این باره گفت: این جشنواره سبب این شد که نگاه خوب رسانه‌ها بیش از پیش جذب این منطقه شود و تصویری از زیبایی‌های فرهنگ و طبیعت مریوان به اذهان عمومی مردم منتقل کنند. او ادامه داد: حضور هنرمندان این جشنواره، مریوان را زیباتر کرد. مریوان مردمانی با فرهنگ و فرهنگ دوست دارد که در صحنه‌های کشور همواره درخشیده‌اند. در واقع این شهر پایلوتی برای الگوبرداری از این فرهنگ است. این شهر با دارا بودن دریاچه زیبای مریوان نقطه بسیار قابل توجهی است و این جشنواره اقتدار نمایش گروهی را در اوج امنیت منطقه به تصویر کشید. شهرام کرمی، مدیرکل هنرهای نمایشی نیز در کلیپی کوتاه ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این رویداد گفت: بسیار خوشحالم که سیزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان با حضور پرشور مخاطبان مردمی و هنرمندان و اساتید و پیشکسوتان برگزار شد.

سید هادی حسینی، معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم از 4 محیط‌بان شهید و 11 شهید مرزی یاد کرد و گفت: مریوان برای من خاطرات فراوانی از دوران دفاع مقدس دارد به نحوی که کردستان را وطن خود می‌دانم. مریوان سرزمینی است که بیش از همه مناطق دیگر تلاش برای باقی ماندن ایران به شکل امروزی‌اش کرده و همواره در خط مقدم جبهه بوده است. او ضمن تقدیر و تشکر از برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی مریوان بیان کرد: رفتار و مهمان نوازی مردم کردستان و فرهنگ والای آنها سبب ساز حضور هنرمندان از دیگر شهرها و حتی کشورها در این جشنواره شده است. معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: تئاتر سال‌ها در کشور ما مظلوم واقع شد اما امروز با همت بزرگان تئاتر، هنر و علاقه‌مندان، در حال رشد و تعالی است. امیدوارم رشد این حوزه سبب شود که بتوانیم به عرصه‌های بین‌المللی، فرهنگ غنی ایران تاریخی و اسلامی را نشان دهیم. در این مراسم گروه ماد به اجرای قطعاتی از موسیقی کردی پرداختند.

 

ارسال نظر