خاکستری 200 ساله در برزیل

۱۳۹۷/۰۶/۱۴ - ۰۱:۱۴:۴۶
کد خبر: ۱۲۸۹۶۹
خاکستری 200 ساله
در برزیل

  وال‌استریت ژورنال:

مردم برزیل در برابر موزه ملی سوخته تجمع کردند. آنطور که این روزنامه در صفحه اول خود منتشر کرد، معترضان با تجمع در برابر ساختمان موزه ملی برزیل که طعمه آتش شد، دولت را به علت کاهش بودجه مسوول این حادثه دانستند. طبق گزارش‌های منتشر شده، موزه ملی ۲۰۰ ساله برزیل و اشیاء باستانی موجود در آن در آتش سوختند. این موزه ملی که ۲۰۰ سال قدمت دارد روز یکشنبه دچار حریق شد. آتش به حدی گسترده شد که احتمالاً ۲۰ میلیون شیء باستانی و یادبود تاریخی را از بین برده باشد. شرکت کنندگان در این تجمع در برابر ساختمان موزه ملی در ریودوژانیرو برگزار شد، دست نوشته‌هایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود، «موزه ملی قربانی کاهش بودجه از سوی تمر (رییس‌جمهور برزیل) شد.»

 

 لوموند:

این روزنامه در صفحه اول خود، گزارشی از فشار احزاب بر امانوئل ماکرون منتشر کرد. طبق این گزارش، رییس‌جمهوری فرانسه قصد دارد به منظور اجرای سیاست‌های اصلاحاتی خود کابینه را ترمیم کند. ماکرون امیدوار است تا با گذشت ۱۶ ماه از تصدی قدرت در فرانسه با اعمال تغییراتی در دولت خود، زمینه را برای تجدید‌نظر در برنامه‌های اقتصادی مورد نظر فراهم کند. به گزارش لوموند، این اقدام پس از استعفای غیرمنتظره «نیکلاس اولو» وزیر محیط‌زیست این کشور صورت می‌گیرد. اولو هفته گذشته ضمن اعلام نارضایتی از سیاست‌های دولت فرانسه و تعهدات توخالی در زمینه محیط‌زیست از سمت خود کناره‌گیری کرده بود. این در حالی است که محبوبیت ماکرون در میان مردم در پی وقایع متعدد روندی نزولی به خود گرفته است.

  فایننشال تایمز:

این روزنامه در صفحه اول خود، ضمن انتشار عکسی از آتش‌سوزی موزه برزیل، از آغاز طرح‌های ریاضت اقتصادی در آرژانتین خبر داد. طبق این گزارش، رییس‌جمهوری آرژانتین برای تثبیت اقتصاد این کشور، تدابیر جدید ریاضت اقتصادی اعلام کرد. به گزارش فایننشال تایمز، مائوریسیو ماکری، مالیات‌های جدیدی را برای صادرات غلات این کشور که سومین تولیدکننده بزرگ دانه سویا در جهان است اعلام کرد و از کاهش شدید هزینه‌کردهای دولت طی یک برنامه اضطراری برای متوازن کردن بودجه سال آینده خبر داد. این درحالی صورت می‌گیرد که دولت راست‌گرای او در تلاش است تا صندوق بین‌المللی پول را تشویق کند، برنامه وام ۵۰ میلیارد دلاری به این کشور را با سرعت بیشتری به پیش ببرد. پس از اعلام این اقدامات، نرخ برابری پزو با دلار، ۳.۱۴ درصد افت کرد.

 

 

ارسال نظر