نگرانی از سرنوشت دایناسور کرمانی

۱۳۹۷/۰۶/۱۴ - ۰۱:۱۱:۴۲
کد خبر: ۱۲۸۹۶۴
نگرانی از سرنوشت دایناسور کرمانی

یکی از نخستین و ارزشمندترین نمونه دایناسوری که سال ۱۳۸۱ در نخستین پی‌جویی دایناسورها در منطقه بیدآباد کرمان کشف و به موزه برزیل امانت داده شده بود، احتمالا در آتش‌سوزی این موزه ملی از بین رفته است.

به گزارش ایسنا، آتش‌سوزی رخ داده در موزه ملی برزیل بعدازظهر یکشنبه ۱۱ شهریور باعث شد تا آثار تاریخی و طبیعی بسیاری در این موزه ۲۰۰ ساله در آتش بسوزند، حالا بعد از گذشت دو روز از این اتفاق، علی هژبری - دانشجوی دکتری باستان‌شناسی دانشگاه تهران – در متنی که در فضای مجازی منتشر کرده، از وجود یک نمونه ارزشمند دایناسوری کشف شده از منطقه بیدآباد کرمان در آن موزه ملی خبر می‌دهد که به نظر می‌رسد در میان ۲۰ میلیون اثر طبیعی و تاریخی دیگر از بین رفته است.

 محمدرضا کارگر، مدیر اداره کل موزه‌ها در این زمینه به ایسنا می‌گوید: سازمان میراث فرهنگی مسوول نمونه‌های اشیای تاریخی و فرهنگی است، در حالی که نمونه فسیل دایناسوری جزو آثار طبیعی است‌که بیشتر مربوط به محیط‌زیست، زمین‌شناسی و فسیل‌شناسی می‌شود چیزی که ما اصلا در آن دخالتی نداریم و حتی از این موضوع اطلاعی نداشته‌ایم. او همچنین تاکید می‌کند: از هیچ کدام از موزه‌های ایران، هیچ اثر تاریخی و فرهنگی در موزه‌ برزیل در معرض نمایش نبوده است.

 

ارسال نظر