کیوسک

۱۳۹۷/۰۶/۱۳ - ۰۰:۱۱:۱۷
کد خبر: ۱۲۸۸۹۷
کیوسک

سرانجام، پیروزی سوریه

  نیویورک تایمز (چاپ امریکا):  این روزنامه در صفحه نخست خود، خبر پیروزی سوریه را پس از مدت‌ها ناآرامی و خونریزی منتشر کرد. طبق این گزارش، وزیر خارجه فرانسه ضمن اعلام خبر پیروزی بشار اسد اعلام کرد که رییس‌جمهوری سوریه در جنگ پیروز شده اما هنوز در برقراری صلح پیروزی به دست نیاورده است. لودریان تاکید کرد اسد در جنگ داخلی پیروز شده اما برای رسیدن به صلح در سوریه باید با کمک‌های بین‌المللی برای مشکلات این کشور راه‌حل سیاسی پیدا کند. به گزارش نیویورک تایمز، او تهدید‌های کشور‌های غربی را تکرار کرده و گفت که دنیای غرب تکرار حمله‌های شیمیایی علیه غیرنظامیان در سوریه را با تمام قدرت پاسخ می‌دهد. همچنین، او در این گفت‌وگو درباره اصلاح قانون اساسی سوریه و فراهم کردن مقدمات برگزاری انتخابات در این کشور هم صحبت کرد.

  فایننشال تایمز:

 روسیه دوباره شاهد تظاهرات دراعتراض به طرح بازنشستگی بود. به گزارش صفحه اول این روزنامه، در روسیه بار دیگر تظاهراتی دراعتراض به طرح بازنشستگی دولت انجام گرفته است. این در حالی است که پیش از این، ولادیمیر پوتین طرح قبلی را تعدیل کرده بود. در طرح اولیه تغییرات قانون بازنشستگی قرار بود سن بازنشستگی زنان از ۵۵ سال به ۶۳ سال افزایش داده شود و برای مردان از ۶۰ سال به ۶۵ سال بالا برده شود. در واکنش به تظاهرات گسترده در روزهای گذشته، ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه، این طرح را تعدیل کرد. براساس طرح تعدیل‌شده، سن بازنشستگی برای زنان به جای ۶۳ سال، به ۶۰ سال افزایش پیدا خواهد کرد اما سن بازنشستگی مردان هم‌چنان قرار است به ۶۵ سال بالا برود.

  نیویورک تایمز (چاپ اروپا):

این روزنامه در صفحه اول خود، گزارشی از عملکرد یک‌ماهه عمران خان منتشر کرد. طبق این گزارش یکی از وعده‌های اصلی نخست‌وزیر پاکستان در جریان رقابت‌های انتخاباتی «مبارزه با فقر و فساد در کشور» بود. او بر همین اساس پس از ادای سوگند نخست‌وزیری، بلافاصله فهرستی از برنامه کوتاه‌مدت خود را که قرار است در 100 روز اول نخست‌وزیری‌اش اجرایی شود، رسانه‌ای کرد. «ایجاد 10 میلیون شغل»، «کاهش قیمت بنزین، برق و فرآورده‌های حامل انرژی»، «کاشت درخت در سراسر کشور»، «احداث چهار مکان بزرگ گردشگری»، «حذف قوم و خویش‌بازی از عرصه سیاست»، «از بین بردن فقر و مشکلات مناطق محروم جنوب پنجاب»، «کاهش مالیات» و... بخشی از وعده‌هایی است که عمران‌خان قرار است در100 روز ابتدایی زمامداری‌اش اجرایی کند. گفته شده که عمران‌خان در راستای اجرای ریاضت اقتصادی به جای استفاده از ماشین سوپرلوکس از هلی‌کوپتر برای رفت‌وآمد استفاده می‌کند.

 

ارسال نظر