شکست سکوت اروپا درباره نسل‌کشی در میانمار

۱۳۹۷/۰۶/۰۷ - ۰۰:۴۸:۲۸
کد خبر: ۱۲۸۵۶۰
شکست سکوت اروپا
درباره نسل‌کشی در میانمار

  فایننشال تایمز:

پس از گذشت یک‌سال از کشتار مسلمانان روهینگیا، اتحادیه اروپا به این نسل‌کشی در میانمار، واکنش نشان داد. طبق گزارش این روزنامه، سخنگوی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به نسل‌کشی مسلمانان میانمار اعلام کرد: کسانی که به صورت نظام‌مند حقوق بشر را نقض می‌کنند، حساب پس نمی‌دهند. همچنین گفته شده که کمیسیون اروپا قصد دارد در هفته جاری نشستی با نویسندگان گزارش اخیر سازمان ملل درباره میانمار برگزار کند. همچنین، به گزارش فایننشال تایمز، اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را علیه میانمار اعمال کرده، ولی تاکنون از هدف قراردادن مقام‌های ارشد نظامی میانمار خودداری کرده است. طبق سایر گزارش‌های منتشر شده، از اوت 2017، .حدود 700 هزار مسلمان روهینگیا از سرکوب خشن ارتش میانمار، ناچار به فرار سمت مرزهای بنگلادش شدند. سازمان ملل اقدامات وحشیانه ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا را نسل کشی و پاکسازی قومی دانسته است.

 

 وال‌استریت ژورنال:

این روزنامه در صفحه اول خود، گزارشی از توافق امریکا و مکزیک برای اصلاح نفتا منتشر کرد. طبق این گزارش، امریکا و مکزیک درباره اصلاح بندهایی از قرارداد تجارت آزاد امریکای شمالی موسوم به نفتا به توافق رسیدند. همچنین گفته شده که یکی از مقامات بلندپایه اقتصادی امریکا با اعلام خبر اصلاح نفتا و جایگزینی آن با یک توافق جدید، گفت که مذاکرات با دولت کانادا نیز به امید حصول توافق سه جانبه به زودی آغاز خواهد شد. به گزارش وال‌استریت ژورنال، دونالد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا اعلام کرد که کشورها از این پس باید به قراداد تجاری جدید امریکا-مکزیک بپیوندند و دیگر از نام نفتا نباید استفاده شود. او پیش از این نیز، بارها از قرارداد نفتا میان امریکا، کانادا و مکزیک به عنوان «بدترین » قرارداد تجاری تاریخ نام برده بود.

 لوموند:

در روزهای گذشته، گزارشی از درخواست یک اسقف ایتالیایی مبنی بر استعفای پاپ فرانسیس منتشر شد. دیروز نیز لوموند در صفحه اول خود، به واکنش پاپ فرانسیس درباره این درخواست، پرداخت. طبق این گزارش، «پاپ فرانسیس» در واکنش به بیانیه ۱۱ صفحه‌ای اسقف «کارلو ماریا ویگانو» که خواستار استعفای او از رهبری کاتولیک‌های جهان شد، اعلام کرد که در این رابطه سکوت می‌کند. رهبر کاتولیک‌های جهان حاضر نشد درباره ادعا‌های یک دیپلمات سابق واتیکان که خواهان کناره‌گیری او شده، اظهارنظر کند. ویگانو در این بیانیه با اشاره به اینکه در دوران زمامداری پاپ فرانسیس، محدودیت‌های اعمال شده بر برخی کشیشان که متهم به فساد اخلاقی بودند برچیده شده، خواستار استعفای وی شده است. ویگانو همچنین پاپ را متهم به پنهان‌کاری در ارتباط با اتهامات مربوط به آزار جنسی علیه یک کاردینال امریکایی کرده است.

 

 

ارسال نظر