سروناز از چنگال دیو نجات می‌یابد

۱۳۹۷/۰۶/۰۶ - ۰۱:۲۳:۱۷
کد خبر: ۱۲۸۴۷۱
سروناز از چنگال دیو نجات می‌یابد

کارگردان نمایش‌های «یک سفر رویایی» و «عروسک‌های غول پیکر» درباره ویژگی‌های این ۲ اثر نمایشی خیابانی که در قالب جشنواره نمایش عروسکی تهران مبارک اجرا می‌شوند، صحبت کرد.

حامد زارعان نویسنده و کارگردان تئاتر عروسکی درباره حضورش در این دوره از جشنواره نمایش عروسکی تهران مبارک گفت: در این دوره از جشنواره نمایش عروسکی ما با ۲ نمایش حضور داریم که یکی با عنوان «عروسک‌های غول پیکر» از گروه «کمپانی عروسک‌های غول پیکر» در بخش جنبی و دیگری با عنوان «یک سفر رویایی» کاری از گروه «۲۷ آبان» در بخش اصلی حضور دارد.

او با اشاره به اینکه نمایش «عروسک‌های غول پیکر» هر روز ساعت ۱۹ تا 30: 19 در محوطه تئاترشهر اجرا می‌شود، توضیح داد: در این نمایش عروسک‌های غول پیکر ۶ متری حضور دارند که شخصیت‌های شناخته شده نمایش‌های ایرانی مثل مبارک، پهلوان کچل، عمو نوروز و ننه سرما و عروسک‌های شخصیت‌های شناخته شده‌ای چون چارلی چاپلین، مستر بین، لورل و هاردی و همچنین ربات‌های غول پیکر را به نمایش می‌گذارند. زارعان درباره نمایش «یک سفر رویایی» نیز به مهر گفت: «یک سفر رویایی» با تلفیقی از نمایش‌های ایرانی چون خیمه‌شب بازی، الاغ‌سواری، نقالی، پرده‌خوانی و آوازهای دسته جمعی با محوریت عروسک مبارک اجرا خواهد شد. این نمایش داستان عاشق شدن مبارک و سروناز است به این ترتیب که دیو، سروناز را می‌دزدد و مبارک تصمیم می‌گیرد او را از چنگال دیو نجات دهد. در اجرای این نمایش از عروسک ۲۰ سانتی تا عروسک ۶ متری استفاده می‌شود. این کارگردان تئاتر یادآور شد: متن این اثر نمایشی نوشته مشترک من و ابوالفضل ورمزیار است و به ۲ زبان فارسی و انگلیسی اجرا می‌شود به این شکل که ما در نمایش یک نویسنده داریم که نقش راوی را ایفا می‌کند و به زبان انگلیسی می‌نویسد اما بازیگران، کار را به زبان فارسی اجرا می‌کنند و همه مخاطبان متوجه اتفاقات نمایش می‌شوند.

 

 

ارسال نظر