یوآن ناجی اقتصاد ترکیه خواهد شد؟

۱۳۹۷/۰۵/۲۸ - ۰۰:۴۰:۰۲
کد خبر: ۱۲۷۹۶۵
یوآن ناجی اقتصاد ترکیه خواهد شد؟

  وال‌استریت ژورنال:

این روزنامه در صفحه اول خود، گزارشی از ادامه تنش‌های اقتصادی در ترکیه منتشر کرد. طبق این گزارش، به تازگی، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرده که واشنگتن افزایش شدید مالیات بر کالاهای صادراتی ترکیه به امریکا را لغو نخواهد کرد. آنطور که گفته شده، تنش و جنجال‌های لفظی در روابط ترکیه و امریکا، بر سر موضوعات محتلف از محکومیت کاخ سفید در کودتای نافرجام ترکیه تا بازداشت کشیش امریکایی در ترکیه، روابط این دو کشور را به سوی جنگ اقتصادی پیش برده است. این تنش‌ها تا جایی پیش رفته که به گزارش وال‌استریت ژورنال، رییس‌جمهوری ترکیه به تازگی از جایگزینی «یوآن» چین به جای دلار در مناسبات اقتصادی کشورش خبر داد. آنطور که گفته شده، این تنها واکنش آنکارا در این جنگ اقتصادی نبود و از برنامه‌هایی مبنی بر توسعه روابط خود با کشورهای غرب آسیا و نزدیک شدن تعاملات خود با روسیه گزارش داد.

   ال‌ پایس:

فیلیپ ششم، پادشاه اسپانیا به همراه همسرش در مراسم قربانیان حمله تروریستی سال 2017 در بارسلون شرکت کردند. طبق گزارش صفحه اول این روزنامه مراسم بادبود قربانیان حمله تروریستی داعش با حضور فیلیپ ششم، پادشاه و ملکه لتیسیای اسپانیا در کلیسای ساگرادا فامیلیای بارسلون برگزار شد. در حمله گروه داعش در بارسلون 14 نفر کشته و 120 نفر زخمی شدند. این حضور پادشاه اسپانیا در این مراسم در حالی بود که استقلال‌طلبان کاتالونیا، با نصب بنرهای بزرگی در میدان اصلی شهر بارسلون، با حضور فیلیپ ششم مخالفت کردند. آنطور که گفته شده، روی این بنرها، در کنار عکس وارونه پادشاه اسپانیا، نوشته شده بود: کاتالونیا به پادشاه اسپانیا خوش‌آمد نمی‌گوید.

   نیویورک تایمز:

این روزنامه در صفحه اول خود، از لغو مجوز امنیتی یک کارمند ارشد دیگر، در وزارت دادگستری خبر داد. به گفته ترامپ، به نظر می‌رسد این کارمند امنیتی، با مسوول پرونده ارتباط ترامپ با روسیه مرتبط است. طبق گزارش نیویورک تایمز، دو روز قبل، جان برنان در گفت‌وگو با شبکه‌ام اس ان بی سی اقدامات همراه با قلدری دونالد ترامپ را برای اعتبار و وجهه امریکا در جهان خطرناک دانست و او را تفرقه‌ افکن‌ترین رییس‌جمهوری امریکا خواند. ترامپ نیز در واکنش به اظهارات برنان با انتشار پیامی در حساب توئیتر خود، رییس سابق سیا را لکه ننگی برای امریکا دانست. آنطور که گفته شده، جمعی از روسای پیشین سیا نیز تصمیم رییس‌جمهوری امریکا در خصوص لغو مجوز امنیتی «جان برنان»، رییس سابق این سازمان را محکوم کردند.

 

ارسال نظر