ترکیه در بهت سقوط لیر

۱۳۹۷/۰۵/۲۴ - ۰۰:۵۵:۲۰
کد خبر: ۱۲۷۷۱۳
ترکیه در بهت سقوط لیر

    فایننشال تایمز:

صفحه اول این روزنامه، گزارشی از سخنرانی رجب طیب اردوغان منتشر کرد. طبق این گزارش، رییس‌جمهوری ترکیه در یک سخنرانی در جمع سفرای این کشور در آنکارا، درباره موضوعات مختلفی از جمله بحران اقتصادی اخیر، تحریم‌های امریکا علیه ترکیه، اسلام هراسی و مناقشات فلسطین صحبت کرد. به گزارش فایننشال تایمز، «رجب طیب اردوغان» رییس‌جمهوری ترکیه با «خائن» توصیف کردن اخلالگران بازار ارز، تاکید کرد ترکیه هدف تروریسم اقتصادی قرار گرفته اما این سناریوها را خنثی خواهند کرد. اردوغان طی سخنرانی در همایش سفرای این کشور در آنکارا، گفت: «اتفاقاتی که طی هفته‌های گذشته برای ترکیه افتاده، نشان داد که کشور ما در حوزه اقتصادی نیز محاصره شده است... می‌بینیم که اقدامات مشابه کودتای نافرجام 2016 در آینده نیز ادامه خواهد داشت...باید برای حملات مشابه آماده باشیم.»

    وال‌استریت ژورنال:

این روزنامه نیز، ضمن پرداختن به گزارشی از سقوط لیر و شرایط اقتصادی ترکیه، خبر اخراج مامور اف‌بی‌آی را منتشر کرد. طبق این گزارش، «پیتر استراک»، یکی از ماموران ارشد اداره تحقیقات فدرال امریکا به خاطر ارسال پیام‌های متنی ضد ترامپ اخراج شد. آنطور که گفته شده، او که 20 سال در اف‌بی‌آی مشغول فعالیت بود، سابقه فعالیت در پرونده اتهام دخالت روسیه در انتخابات 2016 امریکا را نیز دارد. البته این نخستین‌بار نبود که وضعیت شغلی این مامور با سابقه تحت نظارت قرار گرفت. سال گذشته میلادی نیز رابرت مولر، مامور ویژه رسیدگی به مداخله روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا این مامور را از این پرونده کنار گذاشت؛ مولر متوجه شده بود که این مامور با لیزا پیچ، وکیل اف.بی.آی. ارتباط دارد. پیام‌های میان این دو درباره ترامپ و انتخابات بودند.

    واشنگتن پست:

درگیری میان طالبان و نیروهای امنیتی در افغانستان، هنوز پایان نیافته و خبرهای بسیاری از این درگیری‌ها منتشر می‌شود. در صفحه اول این روزنامه، در مورد شرایط کنونی غزنی و اعزام نیروهای کمکی به این شهر صحبت شده است. طبق این گزارش، عملیات پاکسازی در شهر غزنی در حالی آغاز شده که به گفته مقامات دفاعی افغانستان، حدود یک‌هزار نیروی کمکی در دو مرحله به ولایت غزنی اعزام شدند. یکی از سخنگویان ریاست‌جمهوری افغانستان در صفحه رسمی خود در فیس‌بوک نوشت که محمد اشرف غنی، رییس‌جمهوری افغانستان در جلسه فوق‌العاده امنیتی اخیر دستور اعزام نیروهای امنیتی بیشتری را به غزنی داده است. او همچنین تصاویری از نیروهای امنیتی در صفحه خود منتشر کرده و نوشته این نیروها به نزدیکی غزنی رسیده‌اند. طبق آمار منتشر شده، در 4 روز گذشته در شهر غزنی حدود یک‌صد نظامی و بین ۲۰ تا ۳۰ غیرنظامی کشته شدند.

 

 

ارسال نظر