بوسه بر خورشید

۱۳۹۷/۰۵/۲۳ - ۰۱:۲۶:۴۵
کد خبر: ۱۲۷۶۳۴
بوسه بر خورشید

فایننشال تایمز:

صفحه اول بسیاری از نشریات، به خبر پرتاب کاوشگر خورشیدی ناسا اختصاص یافته بود. آنطور که در فایننشال تایمز گفته شده، این اولین‌باری است که کاوشگری در فاصله کمی از خورشید قرار می‌گیرد. طبق گزارش‌های به دست آمده، دانشمندان با پرتاب این کاوشگر به دنبال جمع‌آوری داده درمورد کارکرد مغناطیسی داخلی سیاره زحل و درک بهتر علل باد خورشیدی هستند. آنطور که گفته شده، این کاوشگر فضاپیما، در فاصله 6 میلیون کیلومتری خورشید می‌رسد و بدون آنکه تحت تاثیر حرارت خورشید قرار بگیرد، دانشمندان تحقیقات مورد نظر خود را انجام خواهند داد. این کاوشکر در روز 12 آگوست از کیپ کاناورال در فلوریدا پرتاب شد. آنطور که گفته شد، قرار بود در روز 11 آگوست پرتاب شود اما به‌دلیل هشدار فشار برنامه به تعویق افتاده بود.

وال‌استریت ژورنال:

در روزهای گذشته، خبرهایی از تجمع ناسیونالیست‌های سفیدپوست در مقابل کاخ سفید منتشر شد. در ادامه این اتفاق، بخشی از مخالفان نژادپرستی دیروز در مقابل کاخ سفید تظاهرات کردند. آنطور که در صفحه اول این روزنامه گفته شد، پلیس واشنگتن در اقدامی برای جلوگیری از تکرار هرج و مرج‌های اعتراضات سال گذشته در شارلوتزویل ویرجینیا، خیابان‌ها را مسدود و یک پارک را با حلقه‌ای فلزی محصور کرد تا از برخورد میان هواداران برتری سفیدپوستان و مخالفان آنان جلوگیری کند. حدود 20 ناسیونالیست سفید پوست از شهر وین در ویرجینیا به یکی از ایستگاه‌های متروی واشنگتن آمدند و این درحالی بود که دست‌کم 300 تن از مخالفان آنان پیش از آنها در این مکان حاضر بودند و علیه آنان فریاد «از شهر من برو بیرون» و «ننگ» سر دادند. گروهی از این معترضان اظهار کردند که در دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ، جنبش هواداران برتری سفیدپوستان از قدرت بیشتری برخوردار شده است.

نیویورک تایمز:

در صفحه اول این روزنامه، گزارشی از درگیری نیروهای امنیتی افغانستان با طالبان منتشر شد. طبق این گزارش، بعد از تهاجم گروهی طالبان به غزنی و اشغال برخی بخش‌های این شهر از سوی آنان، از شهر عقب رانده شدند. آنطور که گفته شده، درگیری شدید نظامیان افغانستان با طالبان در غزنی که از جمعه آغاز شده بود، ۱۰۳ کشته و ۱۳۳ زخمی به دنبال داشت. از این تعداد، ۹۰ کشته به نظامیان و نیروهای دولتی افغانستان تعلق داشته و ۱۳ نفر از شهروندان افغانستان کشته شده‌اند. این درحالی است که از تعداد کشته‌شدگان و زخمی‌های طالبان در این درگیری خبری در دست نیست. به گفته وزارت دفاع افغانستان، دولت در عملیاتی هماهنگ با نیروهای کماندو، هوایی، پلیس، امنیت ملی و نیروهای زمینی توانسته است طالبان را از غزنی بیرون و کنترل کامل شهر را به دست گیرد.

 

ارسال نظر