ماجرای هویت باختگی انسان در «خانه نم‌زده»

۱۳۹۷/۰۵/۲۲ - ۰۰:۱۶:۱۸
کد خبر: ۱۲۷۵۶۰
ماجرای هویت باختگی انسان در «خانه نم‌زده»

کارگردان «خانه نم‌زده» با اشاره به ویژگی های این اثر نمایشی عنوان کرد این نمایش هویت باختگی انسان عصر حاضر را به چالش می کشد.

شادی اسدپور کارگردان نمایش «خانه نم‌زده» که این روزها در عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه است درباره این اثر نمایشی گفت: تلاش کردم در اجرای این نمایش مخاطبان را سرگرم کنم. «خانه نم‌زده» علاوه بر اینکه تماشاگران را خسته نمی‌کند از لحاظ محتوایی نیز جذاب است ضمن اینکه موسیقی سهم زیادی در این نمایش دارد و موقعیت‌های کمدی در فضای فانتزی و رئالیسم جادویی مخاطبان را سرگرم می کند.

او درباره داستان نمایش توضیح داد: «خانه نم‌زده» ماجرای زن و شوهری به نام اکبر و ترمه است که در خانه‌شان زندگی می کنند اما در مقاطع مختلفی سه نفر وارد خانه شان می شوند و ادعا می کنند که خانه و وسایل آن متعلق به آنهاست. ثابت کردن این مساله که خانه مال زن و شوهر است چالش‌هایی را برای آنها به وجود می‌آورد. طی اتفاقاتی و با ورود این سه نفر وارد فضایی کابوس وار می شویم به شکلی که انگار این افراد واقعی نیستند. کلا نمایش در مرز بین واقعیت و خیال جریان دارد به شکلی که انگار آدم ها وقتی که می خوابند بیدارند یا وقتی که بیدار هستند هنوز در خواب به‌سر می‌برند. اسدپور به مهر گفت: تم این نمایش هویت باختگی انسان امروز است؛ مضمونی که هر مخاطبی می‌تواند با آن ارتباط برقرار کند چون همه آدم ها در بازه ای از زندگی شان دچار این مساله می‌شوند و ترسِ از دست دادن داشته ها و گمگشتگی گریبان شان را می‌گیرد.

نمایش «خانه نم زده» از ۱۱ مرداد تا ۱۱ شهریور هر شب غیر از شنبه ها ساعت ۲۱:۳۰ در عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه می‌رود. راد پورجبار، نیلوفر شهفری، رهام بیگلو، سیمین عسگری و شاهین اسماعیلی در این نمایش به ایفای نقش پرداخته‌اند.

 

ارسال نظر