توهین «جانسون» به زنان برقع‌پوش

۱۳۹۷/۰۵/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۳۳۰
توهین «جانسون»
به زنان برقع‌پوش

  تایمز:

 تشبیه زنان برقع‌‌پوش به «دزدان بانک» از سوی بوریس جانسون، واکنش‌های بسیاری به دنبال داشت. آنطور که تایمز در صفحه اول خود منتشر کرده، ترزا می، از وزیر امور خارجه پیشین بریتانیا خواسته به علت اظهارات توهین‌آمیز خود نسبت به زنان مسلمان، از آنها عذرخواهی کند. آنطور که گفته شده، بوریس جانسون، با ممنوع کردن هرگونه پوشش صورت نظیر برقع و نقاب مخالف است اما در عین حال از نظر او این «بسیار خنده‌دار» است که مردم تصمیم بگیرند با پوشیدن این پوشش‌ها خودشان را مثل «دزدان بانک» درآورده و بیرون بروند. بوریس جانسون که سابقا شهردار لندن بوده یکی از شناخته‌شده‌ترین حامیان برگزیت است و در ماه جولای بعد از آنکه ترزا می‌را متهم به «کشتن رویای برگزیت» با طرح ارایه شده برای مذاکرات برگزیت از سوی وی کرد، از دولت استعفا کرد.

  فایننشال تایمز:

این روزنامه در صفحه اول خود، گزارشی از طرح دولت ژاپن برای اجبار دختران به ازدواج منتشر کرده است. طبق این گزارش، مقامات ژاپنی تصمیم گرفته‌اند، با افزایش سطح نمره دختران برای ورود به دانشگاه، مانع آنها شوند. آنطور که این روزنامه نوشته، این تصمیم به ضرر زنان ژاپنی خواهد بود؛ چرا که دختران باید 35 درصد بیش از آنچه که تاکنون برای ورود به دانشگاه‌ها به عنوان حداقل نمره نیاز داشتند، به دست آورند؛ ضمن اینکه این میزان برای ورود به رشته‌های خاص مانند پزشکی با افزایش بیشتری مواجه بوده است. به گفته مقامات ژاپنی، تنها هدف دولت از این اقدامات، ترویج ازدواج و به دنبال آن فرزند‌آوری است. بررسی‌ها نشان داده است، دخترانی که وارد دانشگاه و بعد از آن وارد محیط کار می‌شوند، تمایلی برای ازدواج و فرزند‌آوری ندارند و این معضل امروز جامعه ژاپن است.

  ال پایس:

آتش کالیفرنیا، همچنان شعله‌ور است. آنطور که این روزنامه در صفحه اول خود منتشر کرده، مقامات آتش‌نشانی کالیفرنیا، پیش‌بینی کرده‌اند که این آتش‌سوزی، در ماه اوت نیز ادامه پیدا کند. گرمای هوای منطقه و وزش باد برای هزاران مامور آتش‌نشانی که با 8 آتش‌سوزی غیرقابل کنترل در این ایالت مقابله می‌کنند، چالش بزرگی است. به گفته اداره جنگلبانی کالیفرنیا از زمان شروع این آتش‌سوزی در حاشیه جنوبی پارک جنگلی ملی مندوسینو، تنها کمتر از یک سوم آن مهار شده است. این وسیع‌ترین مورد از 8 آتش‌سوزی گسترده‌ای است که در کالیفرنیا ادامه دارد و تحت‌تاثیر این وضعیت، دونالد ترامپ نیز وقوع یک «فاجعه بزرگ» در این ایالت را اعلام کرد.

 

ارسال نظر