امریکا، بدون تعطیلی

۱۳۹۷/۰۵/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۳۲۳
امریکا، بدون تعطیلی

گروه گوناگون| در ماه اوت، تعطیلات تابستانی فرانسه آغاز می‌شود. آنطور که گفته شده، بسیاری از کارخانه‌ها و مغازه‌ها تعطیل می‌شود. همچنین حدود 50 درصد از شرکت‌های فرانسوی نیز از تعطیلات سالانه استفاده می‌کنند و در این ماه، طبق آمار، تولیدات صنعتی 40 درصد کاهش می‌یابد. با وجود تلاش‌های دولت برای کنترل تعطیلی در این ماه، تقریبا تمام فرانسوی‌ها همزمان از این تعطیلات استفاده می‌کنند. مادرید نیز، در ماه اوت، روزهای عجیبی را سپری می‌کند. تقریبا تمام شهر خالی از سکنه بوده و ترافیک، به کمترین میزان خود می‌رسد. نقاط توریستی نیز، بسیاری خلوت می‌شوند. دلیل این سکوت غیرعادی مادرید، خروج مردم اسپانیا به اقامت‌گاه‌های خارج از شهر و حوالی ساحل است. طبق تازه‌ترین گزارش‌های OECD، کارگران اسپانیایی، به‌راحتی می‌توانند از تعطیلات خود استفاده کنند، بدون اینکه نگرانی به‌خاطر حقوق و مزایای خود داشته باشند. آنطور که گزارش‌ها نشان می‌دهد، در فرانسه و مادرید، کارگران حدود 36 روز تعطیلات دارند. در فرانسه، 11 روز، تعطیلات رسمی ثبت شده در تقویم بوده و 25 روز، تعطیلاتی است که هر کارگری طبق قانون کار، اجازه استفاده از آن را دارد. همچنین، آنطور که گفته شده، در این کشور، هزینه‌ تعطیلات نیز پرداخت می‌شود. در اسپانیا نیز، هر کارگر، علاوه بر 14 روز تعطیلات رسمی که در تقویم دارد، می‌تواند از 22 روز تعطیلات مجاز قانون کار نیز استفاده کند. طبق گزارش‌های منتشر شده، بریتانیا با تنها یک‌روز تعطیلی بیشتر‌ (37 روز)، در صدر فهرست کشورهایی با بیشترین روزهای تعطیل قرار گرفته و فرانسه و اسپانیا، به‌ترتیب رتبه‌های دوم و سوم را به خود اختصاص داده‌اند.

در آلمان نیز، با شروع تعطیلات رسمی، برخی مراکز دولتی و حتی خصوصی در روزهای خاص تعطیل هستند که این موضوع، برای توریست‌ها خوشایند نیست. بر این اساس، بسیاری از گردشگران، با توجه به تعطیلات رسمی در این کشور و سایر کشورهای اروپایی، برای سفر خود برنامه‌ریزی می‌کنند. آنطور که گفته شده، مجموع تعطیلات کارگران آلمانی، حدود 33 روز است که از این روزها، 13 روز تعطیلات رسمی و 20 روز تعطیلات تعریف شده در قانون کار این کشور است. هرچند که گفته شده تعطیلات رسمی آلمان، بنابر تصمیمات دولتی، سالانه از 9 تا 13 روز متغیر است.

شیلی نیز، با 30 روز تعطیلات، پنجمین کشوری است که کارگران بیشترین تعطیلات را دارند. پیش از این، کارگران شیلی در شرایط نامناسبی قرار داشتند. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، رییس‌جمهوری شیلی برنامه‌های بسیاری برای اصلاح سیستم کاری و امور مربوط به کارگران ارایه داد. بر این اساس، کارگران شیلی علاوه بر 15 روز تعطیلات رسمی، می‌توانند 15 روز از مرخصی‌های ثبت شده در قانون کار استفاده کرده و هزینه تعطیلات را دریافت می‌کنند. در کره‌جنوبی نیز، کارگران از 30 روز تعطیلات بهره‌مند هستند. روزهای تعطیل در استرالیا به 28 روز می‌رسد؛ روزهایی که طبق قوانین دولت استرالیا، کارگران حقوق و مزایا نیز دریافت می‌کنند. آنطور که گفته شده، تعطیلات رسمی ثبت شده در تقویم این کشور 8 روز، و مرخصی‌های تعریف شده در قانون کار، حدود 20 روز است.

در بسیاری از گزارش‌ها، از ساعت‌های کار طولانی در ژاپن، صحبت شده است. ساعات کار در این کشور به‌قدری زیاد است که برخی از کارکنان شرکت‌های بزرگ، از شدت خستگی می‌میرند. بر این اساس، طبیعی به‌نظر می‌رسد که ژاپن، در میان کشورهایی قرار بگیرد که کمترین مرخصی‌های مجاز را برای کارگران خود در نظر بگیرد. طبق آمار منتشر شده در این کشور تنها 10 روز مرخصی در قانون کار برای کارگران تعریف شده است. کارگران ژاپنی، حدود 15 روز تعطیلات رسمی دارند. شمار روزهای تعطیل در کانادا نیز، حدود 19 روز اعلام شده است؛ 10 روز مرخصی مجاز در قانون کار و 9 روز تعطیلات رسمی.

در سال‌های اخیر، رسانه‌ها در گزارش‌هایی به شرایط نامساعد کارگران در مکزیک پرداختند؛ شرایطی که بارها منجر به اعتصاب و اعتراض کارگران در این کشور شد. با این‌حال، با توجه به تلاش‌هایی که در راستای بهبود قوانین کار شده است، کارگران مکزیکی، تنها 6 روز مرخصی قانونی دارند.

آنطور که در این گزارش گفته شده، در حالی که مردم فرانسه و اسپانیا، بدون هیچ دغدغه‌ای، مشغول گذران تعطیلات در سواحل هستند، امریکایی‌ها سخت مشغول کارند. طبق آمار منتشر شده، امریکا تنها اقتصاد پیشرفته‌ای است که پرداخت هزینه تعطیلات را برای کارگران تضمین نمی‌کند. تنها شاید برخی از شرکت‌های خصوصی، بخش محدودی از هزینه‌ تعطیلات را به کارگران بپردازند. آنطور که گفته شده، در این کشور، هیچ مرخصی مجاز برای کارگر در قانون کار تعریف نشده و کارگران امریکایی‌، تنها 10روز تعطیلات رسمی دارند.

 

 

ارسال نظر