آتشی به‌وسعت یک‌ایالت

۱۳۹۷/۰۵/۱۷ - ۰۰:۴۳:۴۰
کد خبر: ۱۲۷۲۵۰
آتشی به‌وسعت یک‌ایالت

 

  وال‌استریت ژورنال:

این روزنامه در صفحه اول خود، خبری از بزرگ‌ترین آتش‌سوزی تاریخ کالیفرنیا منتشر کرد. طبق این گزارش، دو آتش‌سوزی‌ بزرگی که در پوشش جنگلی شمال ایالت کالیفرنیا روی داده، روز دوشنبه با پیوستن به یکدیگر بزرگ‌ترین آتش‌سوزی تاریخ این ایالت را به وجود آوردند. آتش حدود ۱۱۴۸۵۰ هکتار (تقریباً مساحت شهر لس‌آنجلس) را در برگرفته و فقط ۳۰ درصد آن مهار شده است. «دونالد ترامپ» رییس‌جمهور امریکا، در این میان با انتشار پیام‌های توییتری درباره آتش‌سوزی همه را غافلگیر کرده است. ترامپ به جای قبول اینکه این آتش سوزی یکی از پیامد‌های گرمایش جهانی است گفت به دلیل کمبود آب و نادرست بودن قوانین محیط زیستی این آتش مهار نشده است. علاوه بر این آتش‌سوزی بزرگ، حریق‌های پراکنده‌ای در دیگر نقاط پوشش جنگی این ایالت نیز دیده می‌شود و در حال حاضر بیش از ۱۴ هزار مامور آتش‌نشانی در سراسر این ایالت در حال مبارزه با آتش هستند.

  فایننشال تایمز:

پس از زلزله چند روز گذشته در اندونزی و احتمال سونامی، گردشگران بسیاری در حال فرار از جزایر این کشور هستند. آنطور که گفته شده، به دنبال وقوع زمین لرزه در جزیره‌های بالی و لومبوک اندونزی و تداوم پس‌لرزه‌های آن، شمار قابل توجهی از گردشگران تعطیلات خود را نیمه تمام رها کرده و این مناطق را ترک کردند. طبق گزارش فایننشال تایمز، بنا بر اعلام سازمان هواشناسی اندونزی تاکنون بیش از ۱۲۰ پس‌لرزه در این مناطق به ثبت رسیده و هجوم گردشگران به فرودگاه‌ها باعث شده است که شرکت‌های هواپیمایی مجبور به افزایش شمار پروازهای خود برای پاسخگویی به درخواست گردشگران شوند. برخی از کشورها مانند سنگاپور با انتشار اطلاعیه‌هایی از شهروندان‌شان خواسته‌اند تا از سفر به لومبوک و جزایر اطراف آن خودداری کرده و این منطقه را ترک کنند.

  نیویورک تایمز:

این روزنامه در صفحه اول خود، گزارش از درگیری‌های داخلی سوریه منتشر کرد. طبق این گزارش، فرات به خط مقدمی برای گروه‌هایی برای مخالفان سوریه تبدیل شده است. در یک‌طرف این رودخانه، کردهای متحد امریکا قرار دارند و در طرف دیگر، کردهایی که موافق ترکیه هستند. آنطور که گفته شده، این در حالی است که دیدارها و مذاکراتی که اخیرا کردهای سوریه با مسوولان دولتی این کشور داشته‌اند، ظاهرا به مذاق امریکا خوش نیامده است. طبق این گزارش، واشنگتن در تلاش است برای عدم تحقق هر گونه راه‌حل در شمال سوریه، سقف مطالبات کردها با دمشق را افزایش دهد.

 

ارسال نظر