کشف آثار جدید «پیکاسو» در موزه هنرهای معاصر؟

۱۳۹۷/۰۵/۱۷ - ۰۰:۴۱:۳۰
کد خبر: ۱۲۷۲۴۸
کشف آثار جدید «پیکاسو» در موزه هنرهای معاصر؟

مدتی است خبری مبنی بر پیدا شدن 10 اثر جدید از پیکاسو در موزه هنرهای معاصر تهران در فضای مجازی دست به دست می‌شود. موزه هنرهای معاصر تهران درباره این موضوع اطلاعیه‌ای صادر کرده که در بخشی از آن آمده است: در خصوص خبر مندرج در سایت

The Art Newspaperبه تاریخ دوازدهم مرداد نود و هفت با تیتر «ده اثرپیکاسو درمیان آثار فراموش شده در مجموعه موزه هنرهای معاصر تهران کشف شد»، پیرامون نمایشگاه بعدی موزه با کیوریتوری تایس‌فیسر، شبهات و نگرانی‌هایی بین علاقه‌مندان به هنر ایجاد شده است که این خبر و تیتر نادرست است و هیچ اثری در موزه هنرهای معاصر تهران کشف نشده است.  خبر مندرج در سایت مذکور، نوشته‌ای گزارش‌گونه است که به نقل از سخنان کیوریتور محترم نمایشگاه تهیه شده است و اگر دقت شود، جملاتی که از «تایس فیسر» بصورت مستقیم نقل شده و داخل گیومه قرار گرفته است، به درستی بیان شده است. مساله از جایی آغاز می‌شود که دو گزارشگر تهیه کننده خبر، به تفسیر سخنان ایشان دست زده‌اند. تایس فیسر در جملات نقل قول مستقیم عنوان کرده که به دنبال نمایش آثار کمتر دیده شده است که حساسیت برانگیز نباشند. این جمله ارتباطی با تیتر خبر ندارد و بیانگر کشف آثار جدید در موزه نیست.

هیچ اثری از پیکاسو یا هنرمند دیگری در موزه فراموش نشده است و در نمایشگاه‌های متفاوت به کرات به نمایش درآمده است. در این خصوص استثنائاتی وجود دارد که مبتنی بر شرایط فرهنگی ایران است که شامل هیچ یک از آثار پیکاسو نمی‌شود. از پیکاسو یک مجسمه، دو تابلوی رنگ روغن، یک تاپستری، مجموعه بوفون (شامل سی و یک اثر چاپی) به‌علاوه هفت اثر چاپی دیگر در مجموعه موزه هنرهای معاصر تهران وجود دارد که همگی نمایش داده شده‌اند.»

در بخش دیگر این اطلاعیه عنوان شده است: «ایده اصلی نمایشگاه ترکیبی از آثار ایرانی و غیر ایرانی است و تاکنون حضور هیچ یک از هنرمندان در نمایشگاه قطعی نیست. پس از انتخاب آثار توسط فیسر و مشاورانش، در روز گشایش، علاقه‌مندان آثار انتخاب شده را از نزدیک یا در کاتالوگ نمایشگاه مشاهده خواهند کرد.»

 

 

ارسال نظر