زمین ناآرام

۱۳۹۷/۰۵/۱۶ - ۰۱:۰۷:۳۱
کد خبر: ۱۲۷۱۷۳
زمین ناآرام

 

 نیویورک تایمز (چاپ اروپا):

به نظر می‌رسد بحران‌ها، یکی پس از دیگری، گریبان آوارگان میانمار را رها نمی‌کنند. طبق گزارش‌های منتشر شده، مقام‌های میانمار اعلام کردند به دنبال بارش باران‌های موسمی و وقوع سیل‌های پرقدرت در شمال شرق این کشور در جنوب شرق آسیا، از یک هفته گذشته تاکنون ۱۵۰ هزار نفر بی‌خانمان و حداقل ۱۲ نفر کشته شدند. طبق این گزارش حدود 150 هزار نفر افرادی که خانه و محل زندگی خود را بر اثر سیلاب از دست دادند، اکنون در 327 چادراردوگاهی در کمپ‌های امدادی استقرار یافته‌اند. میانمار درسال 2000 میلادی نیز شاهد وقوع سیل گسترده‌ای بود که هزاران نفر نیز درپی آن بی‌خانمان شدند. همچنین، این کشور درسال 2015 نیز شاهد طغیان رودخانه‌ای و سیلاب‌های گسترده بود که 100 کشته و 330 هزار نفر بی‌خانمان برجای گذاشت.

 وال‌استریت ژورنال:

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 7 ریشتر، روز یک‌شنبه جزایر بالی و لومبوک در اندونزی را لرزاند. طبق گزارشی که این روزنامه در صفحه اول خود منتشر کرده، همچنان به تعداد تلفات این زمین‌لرزه افزوده می‌شود، همچنین هشدار سونامی نیز داده شده است. آنطور که گفته شده، این زلزله تاکنون حدود 82 نفر کشته برجای گذاشته است. طبق گزارش‌ها، به دنبال وقوع این زمین لرزه به ساکنان این جزایر در مورد احتمال شکل‌گیری امواج سونامی در دریا هشدار داده شد. به گفته مقامات رسمی اندونزی زلزله دست کم ۸۲ کشته و ده‌ها مصدوم بر جای گذاشته است. زلزله روز یک‌شنبه در حالی روی داد که یک هفته پیش، زمین‌لرزه‌ای به قدرت ۶.۴ ریشتر در همین منطقه رخ داده بود. زلزله هفته گذشته نیز، حدود ۱۴ کشته داشت.

 نیویورک تایمز (چاپ امریکا):

این روزنامه نیز در صفحه اول خود، ضمن انتشار عکسی از مجروحان زمین‌لرزه اندونزی، گزارشی جدید از پرونده راشا‌گیت منتشر کرد.

طبق این گزارش، «رابرت مولر» بازپرس ویژه پرونده مداخله ادعایی روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ امریکا در حال بررسی و انجام تحقیقات پیرامون تبانی احتمالی اعضای کارزار انتخاباتی ترامپ با روسیه به منظور پیروزی در این انتخابات است. بخشی از تحقیقات این پرونده به جزییات دیدار انجام شده در برج ترامپ در شهر نیویورک میان «دونالد ترامپ جونیور» و سایر مشاوران کارزار انتخاباتی ترامپ با گروهی از اتباع روس در نهم ژوئن ۲۰۱۶ می‌پردازد. این در حالی است که رییس‌جمهوری امریکا با انتشار یک پیام توئیتری ادعا کرد که قصد و نیت اصلی پسرش از دیدار با روس‌ها در سال ۲۰۱۶، کسب اطلاعات علیه رقیب انتخاباتی وی بوده است.

 

 

ارسال نظر