«آپ آرت مان» قصه سه نسل در یک قاب

۱۳۹۷/۰۵/۱۵ - ۰۰:۴۴:۰۹
کد خبر: ۱۲۷۰۸۶
«آپ آرت مان» قصه سه نسل در یک قاب

کارگردان نمایش «آپ آرت مان» عنوان کرد این نمایش قصه جدایی آدم‌ها و روابط بین آنها را به تصویر می‌کشد. امیر شاه‌علی کارگردان نمایش «آپ آرت مان» که از ۱۱ مردادماه در تماشاخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان به صحنه رفته است به مهر گفت: نمایشنامه این اثر نوشته سپیده قربانی است که یکی از متون برگزیده جایزه اکبر رادی بوده است.

همچنین این نمایش در جشنواره تئاترشهر نیز نامزد جایزه بازیگری، کارگردانی، طراحی صحنه و لباس و متن شده بود.

او درباره داستان نمایش توضیح داد: «آپ آرت مان» داستان یک آپارتمان قدیمی در تهران را روایت می‌کند که پیرزن و پیرمردی در آن زندگی می‌کنند و برخلاف مالک دیگر ساختمان که قصد دارد آنجا را بفروشد یا از نو بسازد، علاقه‌مند نیستند از این خانه بروند یا فرمتش را تغییر دهند به همین دلیل مالک دیگر ساختمان دست به کارهایی می‌زند تا این پیرزن و پیرمرد را از خانه فراری دهد... شاه‌علی متذکر شد: در این نمایش زندگی سه نسل روایت می‌شود؛ نسل دهه ۷۰ که با ادبیات و فرهنگ مختص خودشان زندگی و فکر می‌کنند، نسل دهه ۶۰ که با وجود مشکلات با عشق کنار یکدیگر می‌مانند و نسل قدیم که از سر عادت با یکدیگر زندگی می‌کنند. مضمون اصلی این اثر نمایشی جدایی و دور شدن آدم‌ها از یکدیگر است و اینکه آدم‌های مقید هم می‌توانند اشتباه کنند. انتخاب نام «آپ آرت مان» نیز به دلیل همین جدایی و روابط سردی که افراد با هم دارند، است. این کارگردان تئاتر در پایان درباره دکور نمایش بیان کرد: در این نمایش یک دکور مشترک برای سه اپیزود در نظر گرفته شده است و در هر بخش از یک نقطه از دکور استفاده می‌شود. همچنین نمایش غیر از کاراکترهای اصلی ۲ کاراکتر کلیدی دیگر نیز دارد که کوچه و محیط بیرون آپارتمان و دیگری تلویزیون هستند.

محمدرضا ایمانیان، غزل میرزایی، فائقه شلالوند، سهیل بابایی، مهناز مهدی زاده، امیر شاه علی بازیگران این نمایش هستند. همچنین رضا داوود نژاد و سهی بانو ذوالقدر نیز به عنوان صداپیشه با گروه نمایش «آپ آرت مان» همکاری می‌کنند. نمایش کمدی اجتماعی «آپ آرت مان» از یازدهم مردادماه هر شب ساعت ۲۱ در تماشاخانه انتظامی خانه هنرمندان اجرا شده است.

 

ارسال نظر