موسیقی ۳۵۰ سال پیش ایران نواخته می‌شود

۱۳۹۷/۰۵/۱۳ - ۰۱:۵۳:۳۷
کد خبر: ۱۲۶۹۱۵
موسیقی ۳۵۰ سال پیش ایران نواخته می‌شود

رهبر ارکستر اقوام ایرانی «هیژان» در تشریح تازه‌ترین فعالیت‌های این مجموعه موسیقایی از برگزاری کنسرت ویژه در تالار وحدت خبر داد.

هیوا رنجبر رهبر ارکستر اقوام ایرانی «هیژان» توضیح داد: مدتی است که ارکستر اقوام ایرانی «هیژان» تشکیل شده و بنا داریم اجراهای مختلفی از موسیقی اقوام ایران روی صحنه ببریم که بر همین اساس تازه‌ترین کنسرت این مجموعه چهاردهم شهریورماه با حضور بیش از ۱۰۰ نوازنده و خواننده موسیقی اقوام ایران در تالار وحدت روی صحنه می‌رود. او به مهر گفت: در این کنسرت که به لحاظ تعداد نوازنده در حوزه موسیقی اقوام بی سابقه است ۴۰ نوازنده دف، ۶ خواننده و ۱۵ نوازنده در حوزه سازهای ملودیک آثاری را در چارچوب کارگاه‌های موسیقی اقوام ایران اجرا می‌کنند. این رپرتوار در قالب موسیقی آذری، گیلکی، بختیاری، لری، مناطق جنوب کشور، کردی و اقوام مختلف ایران به مخاطبان ارایه می‌شود که قطعات اجرا شده عمدتا بر موسیقی اصیل این مناطق تمرکز دارد که قدمت بسیاری از آنها به ۳۵۰ سال بازمی‌گردد. این هنرمند اظهار کرد: بعد از برگزاری کنسرت شهریورماه، بنا داریم کنسرت‌های دیگری برگزار کنیم که فعلا برگزاری کنسرت در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران به نتیجه رسیده و در صورت امکان اواخر زمستان سال ۹۷ با حضور یک ارکستر بزرگ‌تر کنسرتی در قالب ارکستر اقوام ایرانی به مخاطبان ارایه می‌شود.

به گفته او، رهبری ارکستر یک مجموعه از هنرمندان موسیقی اقوام ایران بسیار سختی دارد و می‌توان گفت یکی از سنگین‌ترین کارهایی است که در این حوزه می‌توان برشمرد.

رنجبر درباره برنامه‌های آینده ارکستر نیز توضیح داد: برای عید نوروز سال آینده مشغول طراحی آلبومی هستیم که این آلبوم با حضور تعدادی دیگر از هنرمندان اقوام ایرانی دربرگیرنده فضای متفاوتی است.

 

ارسال نظر