مدارک مولر علیه ترامپ چیست؟

۱۳۹۷/۰۵/۱۱ - ۰۰:۱۴:۴۵
کد خبر: ۱۲۶۸۲۹
مدارک مولر علیه ترامپ چیست؟

پیش‌بینی می‌شود که رابرت مولر، مسوول پرونده پاول مانفورت و دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا، بیش از پانصد مدرک و شاهد داشته باشد.

مولر در حال تکمیل پرونده برای محکوم کردن ترامپ در پرونده انتخابات است. او مدارکی از پرداخت‌ها، تقلب‌ها و... دارد.

در حال حاضر پاول مانفورت مدیر کمپین تبلیغاتی ترامپ مجرم شناخته نشده است و تیم دفاعی او تلاش می‌کند تاریخ محاکمه او را به تعویق بیندازد. رابرت مولر بازرس ویژه از تابستان گذشته به ریاست تیم تحقیق و تفحصی منصوب شده که در دو زمینه قرار است به وزارت دادگستری گزارش دهد؛ بررسی هر گونه ارتباط میان اعضای ستاد ترامپ و دولت روسیه و احتمال سوءاستفاده رییس‌جمهور امریکا از قدرتش برای متوقف کردن این تحقیقات قضایی. کمیته مولر درحال حاضر 13 تبعه روس و 3 شرکت روسی را به دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 متهم کرده است.

رسانه‌های امریکایی در سال گذشته بارها از مناسبات مالی موسسه ترامپ و شرکت‌های روسی و نزدیک به ولادیمیر پوتین نوشته بودند. گفته می‌شود، مهم‌ترین آنها به تلاش موسسه ترامپ برای احداث یک برج- هتل مجلل در مسکو بازمی‌گردد که گفت‌وگوهای آن میان موسسه ترامپ و طرف روسی چند سال پیش شکل گرفت اما هیچگاه عملیاتی نشد.

سازمان‌های امنیتی ایالات متحده به این نتیجه رسیدند که روسیه با استفاده از هک کردن و تبلیغات گسترده در مبارزات انتخاباتی سال ۲۰۱۶ این کشور مداخله کرده‌اند، مداخله‌یی که به بر هم زدن توازن آرا به سود ترامپ انجامیده است.

شواهد مولر علیه ترامپ و مانفورت شامل اسناد بانکی، خرید فرش‌های شرقی و مرسدس بنز و... است. او موارد گسترده‌یی را درباره لابیگری مانفورت برای حمایت از دولت طرفدار کرملین در اوکراین جمع‌آوری کرده است. در حالی که این لیست جامع است، تیم مولر حق دارد در هر جلسه دادگاه نیز مدارکی را ارائه دهد.

 

ارسال نظر