ترامپ، این‌بار در ایتالیا

۱۳۹۷/۰۵/۱۰ - ۰۰:۲۳:۲۴
کد خبر: ۱۲۶۷۵۴
ترامپ، این‌بار در ایتالیا

 

 فایننشال تایمز:

دیروز، صفحه اول بسیاری از نشریات، به کنفرانس مطبوعاتی دونالد ترامپ با نخست‌وزیر ایتالیا پرداخته است. آنطور که گفته شده، یکی از محورهای صحبت ترامپ، درباره بحران مهاجرت بود. آنطور که گفته شده، جوزپه کنته نخست‌وزیر ایتالیا که برای سفری رسمی به امریکا رفته است وارد کاخ سفید شد و دونالد ترامپ رییس‌جمهور امریکا از او استقبال کرد. طبق گزارش فایننشال تایمز رییس‌جمهوری امریکا از سیاست‌های تند ایتالیا علیه مهاجرت حمایت کرد. ترامپ در این دیدار اعلام کرد که با اقدامات ایتالیا درخصوص مهاجرت و مهاجرت غیرقانونی و حتی مهاجرت قانونی بسیار موافق بوده و ایتالیا در مرزهایش مواضع بسیار قاطعی اتخاذ کرده است. به عقیده ترامپ، ایتالیا، کار درستی انجام داده که بسیاری از دیگر کشورهای اروپایی نیز باید همین کار را انجام دهند. همچنین در این دیدار ترامپ اعلام کرد که «ما درباره تجارت و مسائل نظامی و سفارش شمار زیادی هواپیما برای خرید از ما صحبت می‌کرد. امریکا همانند همیشه کسری تجاری قابل توجهی در تجارت با ایتالیا دارد که رقم آن حدود 31 میلیارد دلار است. مطمئن هستم که بسیار سریع این مساله را حل خواهیم کرد.» همچنین، در ادامه این گزارش گفته شده که نخست‌وزیر ایتالیا گرچه مایل به کاهش تحریم‌های امریکا و اتحادیه اروپا علیه روسیه است اما ظاهرا نتوانسته عقیده دونالد ترامپ را با وجود دوستی خودشان که بر سر مساله مهاجرتی حاصل شد، تغییر دهد.

 وال‌استریت ژورنال:

صفحه اول این روزنامه نیز، به دنبال دیدار ترامپ و نخست‌وزیر ایتالیا، گزارشی از اعلام آمادگی رییس‌جمهوری امریکا برای مذاکره با ایران منتشر کرد.

طبق این گزارش، رییس‌جمهوری امریکا اعلام کرد، این آمادگی را دارد که با ایران «بدون پیش‌شرط» وارد مذاکره شود. آنطور که گفته شده، دونالد ترامپ اعلام کرده که اگر ایران بخواهد ملاقات کند، من هم ملاقات خواهم کرد؛ هر زمان که آنها بخواهند. این کار برای این کشور خوب است، برای آنها خوب است، برای ما خوب است و برای جهان خوب است. رییس‌جمهوری امریکا در این کنفرانس مطبوعاتی با بیان اینکه «من به ملاقات کردن اعتقاد دارم»، اضافه کرد: درباره گفت‌وگو با دیگران به خصوص وقتی صحبت از احتمال جنگ، مرگ، قحطی و بسیاری از چیزهای دیگر مطرح است، باید مذاکره کرد. هیچ مشکلی با مذاکره وجود ندارد. این در حالی است که وزیر امور خارجه امریکا در مصاحبه‌یی با برشمردن چندین شرط گفت در صورتی که این شروط اجرا شود در آن صورت ترامپ آماده است تا با مقامات ایران دیدار و گفت‌وگو کند. گفته می‌شود «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه امریکا در مصاحبه با سی ان بی‌سی گفت که از خواسته ترامپ برای دیدار با سران ایران حمایت می‌کند.

 به گفته پامپئو، رییس‌جمهوری امریکا خواستار دیدار برای حل مشکلات است. او گفته که اگر ایرانی‌ها تعهدی برای تغییرات اساسی بدهند در آن صورت همانطور که ترامپ گفت او آماده است تا بنشیند و با آنها گفت‌وگو کند.

 

ارسال نظر