مبل‌های اینترنتی

۱۳۹۷/۰۵/۰۸ - ۰۰:۰۳:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۵۸۷
مبل‌های اینترنتی

گروه گوناگون|

زمانی که خرید و فروش آنلاین در کشورها باب شده بود، صاحبان فروشگاه‌های آنلاین، ترجیح می‌دادند که محصولات و کالاهایی را ارائه دهند که به‌راحتی قابل بسته‌بندی و ارسال بوده و هزینه چندانی برای فروشنده به دنبال نداشته باشد. از طرفی، خریداران نیز، از آنجا که هنوز اعتماد چندانی به این نوع تجارت نداشتند، ترجیح می‌دادند کالاهایی را به این شیوه تهیه کنند که هم قیمت چندانی نداشته باشد، هم سلامت در زمان ارسال آنها، قطعی باشد. در این میان مثال‌های بسیاری وجود دارد؛ آنطور که گفته شده، آمازون، فعالیت خود را با فروش کتاب آغاز کرد و سپس سی‌دی و دی‌وی‌دی را نیز به فروش کتاب‌های خود اضافه کرد. در آن روزها، هیچ‌کس تصور نمی‌کرد که روزی آمازون به خرید آنلاین مبلمان نیز بپردازد.

طبق آمار منتشر شده از فروشگاه‌های اینترنتی، این روزها خرید مبلمان آنلاین و دکوراسیون منزل، به موضوعی عادی میان فروشگاه‌های آنلاین و خریداران تبدیل شده است؛ چرا که پیشرفت‌های قابل‌توجهی در تدارکات و نوع بسته‌بندی، همچنین در کاهش هزینه‌های حمل و نقل اقلام بزرگ، صورت گرفته است.

طبق تازه‌ترین نتایج نظرسنجی بازار دیجیتال، پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال جاری میلادی، فروش جهانی مبلمان و دکوراسیون خانگی، به 190 میلیارد دلار برسد. آنطور که گفته شده، چین و امریکا، سهم قابل‌توجهی در تجارت آنلاین مبلمان و دکوراسیون منزل دارند. طبق آمار منتشر شده، پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 2018، ارزش خرید آنلاین مبلمان و وسایل بزرگ منزل در چین، به بیش از 68 میلیارد دلار برسد. در واقع می‌توان گفت در این سال، بیش از یک‌سوم تجارت آنلاین مبلمان، به چین اختصاص دارد. طبق گزارش‌های به دست آمده چین بزرگ‌ترین و سریع‌ترین بازار برای تجارت آنلاین بین بنگاه‌های تولیدی و مصرف‌کننده است. همچنین گفته شده که در حال حاضر، 85 درصد مردم یک کشور خریدهای خود را آنلاین ثبت و پرداخت می‌کنند.

در امریکا نیز، در سال‌های اخیر، میزان خریدهای آنلاین به‌شدت افزایش پیدا کرده و همانطور که گفته شد، امریکایی‌ها، از طرفداران مهم خرید آنلاین مبلمان و دکوراسیون منزل هستند. طبق آمار منتشر شده، پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 2018، ارزش تجارت آنلاین مبلمان در امریکا، به بیش از 65 میلیارد دلار برسد. پس از این دو کشور، ژاپن با پیش‌بینی تجارت آنلاینی به ارزش 13.4 میلیارد دلار، در رتبه سوم قرار می‌گیرد. این کشور نیز، در سال‌های گذشته رشد قابل توجهی در خرید آنلاین، حتی در تجارت اتومبیل داشته است. در آلمان و بریتانیا نیز، ارزش تجارت آنلاین مبلمان در سال 2018، حدود 7 میلیارد دلار برآورد شده است. پیش از برگزیت، بریتانیا در میان کشورهایی بود که توسعه بسیاری در تجارت آنلاین داشت، اما طبق گزارش‌های منتشر شده، پس از رای به خروج از اتحادیه اروپا، قدرت خرید مردم بریتانیا کاهش پیدا کرده و در نتیجه، تجارت آنلاین نیز از رونق افتاده است. آنطور که در این گزارش گفته شده، به‌نظر می‌رسد ارزش تجارت آنلاین مبلمان و دکوراسیون منزل تا پایان سال 2018 در فرانسه، حدود 3.65 میلیارد دلار باشد. این در حالی است که در کشورهایی مانند کانادا، برزیل، هند و اسپانیا، پیش‌بینی می‌شود که خرید آنلاین مبلمان تا پایان سال 2018، تنها حدود یک‌میلیارد دلار باشد.

بر این اساس، چین و امریکا با اختلاف قابل‌توجهی، در صدر فهرست خریداران آنلاین مبلمان در جهان قرار گرفتند. 

 

ارسال نظر