«یک سفر رویایی» عروسکی به روسیه

۱۳۹۷/۰۵/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۴۳۷
«یک سفر رویایی» عروسکی به روسیه

نمایش عروسکی «یک سفر رویایی» به کارگردانی حامد زارعان که تلفیقی از برخی نمایش‌های ایرانی است، راهی جشنواره تئاتر عروسکی روسیه می‌شود.

نمایش عروسکی «یک سفر رویایی» نوشته مشترک ابوالفضل ورمزیار و حامد زارعان و به کارگردانی حامد زارعان، قرار است به عنوان تنها نماینده از ایران در جشنواره جهانی نمایش عروسکی روسیه (کارناوال جهانی عروسکی پتروشکا) شرکت کند. کارگردان تئاتر عروسکی درباره این نمایش توضیح داد: «یک سفر رویایی» تلفیقی از نمایش‌های ایرانی مثل الاغ سواری، خیمه شب بازی، نقالی، تکم، پرده خوانی و آوازهای گروهی است که به دو زبان فارسی و انگلیسی اجرا می‌شود و در آن از کوچک‌ترین عروسک که ۱۰ سانتیمتر است تا بزرگ‌ترین آن‌که شش متر است، استفاده می‌شود.

زارعان اضافه کرد: این نمایش قرار است علاوه بر حضور در جشنواره روسیه، در جشنواره تئاتر عروسکی تهران مبارک در بخش فضای باز نیز اجرا داشته باشد. ما تعدادی شخصیت‌های جدید نیز ساخته‌ایم که قرار است در جشنواره عروسکی تهران مبارک از آنها رونمایی شود. برنامه ویژه‌یی نیز برای عروسک‌های غول پیکر در جشنواره تئاتر عروسکی تهران مبارک داریم و قرار است، علاوه بر عروسک‌های غول پیکر، روبات‌های غول پیکر و نسل جدید عروسک‌های تنپوش شخصیت‌های روز دنیا را نیز به نمایش دربیاوریم.

او درباره فعالیت‌های این گروه تئاتری بیان کرد: ما دو گروه تئاتری به نام «۲۷ آبان» و «کمپانی عروسک‌های غول‌پیکر ایران» داریم که فعالیت‌های بین‌المللی‌ زیادی دارند و سفر روسیه هجدهمین حضور بین‌المللی این گروه خواهد بود. ما در آخرین تجربه حضور در یک جشنواره خارجی، از ۲۰ آبان ۹۶ تا ۲۰ فروردین ۹۷، پنج ماه اجرا در کشور امارات داشتیم. در این جشنواره که «دهکده جهانی امارات» نام دارد در هر روز ۱۳۰ اجرا از ۷۰ کشور مختلف در قالب‌های گوناگون اجرا داشتند و ما توانستیم یکی از گروه‌های ویژه این جشنواره باشیم.

نمایش «یک سفر رویایی» با بازیگری و عروسک‌گردانی مجتبی کاظمی، مریم خاکسار تهرانی، مهدی داوودی، امیر محمد انصافی، حامد زارعان و موسیقی: امیر محمد انصافی ساخته شده است.

 

ارسال نظر