تلاش ترامپ برای آرام‌کردن کشاورزان

۱۳۹۷/۰۵/۰۴ - ۰۰:۱۴:۴۰
کد خبر: ۱۲۶۳۵۸
تلاش ترامپ برای آرام‌کردن کشاورزان

 

 وال‌ استریت ژورنال:

این روزنامه در صفحه اول خود، گزارشی دیگر از عملکردهای دونالد ترامپ منتشر کرد. طبق این گزارش، دونالد ترامپ سه‌شنبه شب اعلام کرد که از برنامه مربوط به دوره رکود بزرگ استفاده خواهد کرد که ۱۲ میلیارد دلار به کشاورزان امریکایی کمک کند تا جنگ تجاری‌ای را که رییس‌جمهور با چین، اروپا و سایرین به راه انداخته است، پشت سر بگذارند. گفته می‌شود که این نشانه واضحی از این است که ترامپ عزم خود را جزم کرده است تا در مساله تجارت، سلاح تعرفه را محکم در دست خود نگاه دارد. این حرکت با هدف آرام کردن اعتراضات کشاورزی و قانون‌گذاران طرفدار کشاورزان از جمله جمهوری‌خواهان، انجام شد. ایالت‌های با جمعیت بالای روستایی و کشاورزی، در انتخابات ۲۰۱۶ با اختلاف بالایی از ترامپ حمایت کرده بودند.

 لوموند:

جناح مخالف فرانسه دیروز اعلام کرد که خواستار عدم رای اعتماد به دولت این کشور شده است. طبق گزارشی که لوموند در صفحه اول خود منتشر کرد، این اقدام حزب محافظه‌کار فرانسه به دنبال بحران سیاسی به وجود آمده در اثر حاشیه‌های مربوط به ماجرای یکی از محافظان امانوئل ماکرون، رییس‌جمهوری این کشور صورت گرفته است. همچنین، دیروز وزیر کشور فرانسه در پارلمان این کشور حاضر شد تا به سوال نمایندگان در مورد رسوایی ضرب و جرح مخالفان دولت توسط دستیار رییس‌جمهوری فرانسه پاسخ دهد. گفته می‌شود که چندی پیش انتشار ویدیویی از «الکساندر بنالا»، دستیار ماکرون که در جریان تظاهرات روز اول می‌ (11 اردیبهشت) در پاریس معترضان را مورد ضرب و جرح قرار داده بود باعث جنجال در جامعه فرانسه شد.

 ال پایس:

جنگل‌های آتن، همچنان در آتش هستند و شمار کشته‌های این حادثه، به 74 نفر رسید. دیروز، بسیاری از روزنامه‌ها، با انتشار عکسی از این آتش‌سوزی مهیب، گزارش‌هایی درباره آن منتشر کردند. طبق گزارش ال پایس، سخنگوی دولت یونان، با تایید آمار کشته و زخمی‌های این آتش‌سوزی، اعلام کرد که این حریق در حومه آتن روی داده و به صورت کمربندی گسترش یافته است. بیشتر قربانیان این آتش‌سوزی افرادی بودند که در اقامتگاه تفریحی ماتی واقع در ۴۰ کیلومتری شمال شرقی آتن در کنار ساحل دریا حضور داشتند. آنها هنگام بروز حادثه یا درون هتل یا در خودرو به دام افتادند. گفته می‌شود یونان، چهارمین کشور بزرگ اروپا، در زمینه تامین منابع جنگلی به شمار می‌رود. طبق گزارش‌ها، این حادثه، یکی از بزرگ‌ترین آتش سوزی‌های اخیر این کشور است که تلفات فراوانی برجای گذاشت.

 

 

ارسال نظر