تهدید ترامپ نفت را به خطر انداخت

۱۳۹۷/۰۵/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۲۸۱
تهدید ترامپ نفت را 
به خطر انداخت

 فایننشال تایمز:

جنگ لفظی «دونالد ترامپ» رییس‌جمهوری امریکا با ایران نشانه دیگری درباره در خطر بودن عرضه نفت در جهان است. طبق گزارش صفحه اول این روزنامه، تحلیلگران می‌گویند تهدید درگیری نظامی بین ایران و امریکا افزیش یافته است؛ موضوعی که خطر بستن شلوغ‌ترین مسیر دریایی صادرات نفت در جهان و افزایش قیمت‌های نفت خام را به دنبال دارد. این تنش لفظی روز دوشنبه قیمت‌های نفت را حدود یک دلار درهر بشکه افزایش داد اما در نهایت در پایاند روز، قیمت‌ها روندی یکنواخت پیدا کرد. درگیری لفظی بین تهران و واشنگتن درحالی آغاز شده که امریکا از خریداران نفتی انتظار دارد تا ماه نوامبر خرید نفت خام ایران را به صفر برسانند و در غیر این صورت، با تحریم امریکا مواجه خواهند شد. ترامپ ماه مه (اردیبهشت) گذشته امریکا را از توافق هسته‌یی با ایران خارج کرد و تحریم‌های این کشور به عنوان پنجمین تولید‌کننده نفت در جهان را از سر گرفت.

 ال‌پایس:

این روزنامه، در صفحه اول خود، گزارشی از خروج سوری‌ها از قنیطره منتشر کرد. طبق این گزارش، در حالی که پرونده انتقال افراد مسلح حاضر در قنیطره رو به اتمام و تکمیل است، دامنه عملیات نظامی ارتش سوریه علیه داعش در غرب استان درعا گسترش یافته است. در روزهای گذشته بمباران هوایی و توپخانه‌یی به مواضع گروه تروریستی داعش در بیشتر شهرک‌های منطقه «وادی الیرموک» و ارتفاعات اطراف آن ادامه داشته است. طبق گزارش این روزنامه اسپانیایی، تعداد کسانی که از قنیطره خارج شده‌اند، به شش هزار نفر رسیده است. نیروهای امنیت داخلی سوری روز گذشته با ورود به شهرک مرزی «نصیب»، پرچم این کشور را به اهتزاز درآوردند. گفته می‌شود که مقدمات لازم برای بازگشایی گذرگاه مرزی نصیب از سمت سوریه فراهم شده است.

 ایندیپندنت:

این روزنامه در صفحه اول خود، گزارشی از انتخابات پاکستان منتشر کرد. طبق این گزارش، انتخابات سراسری مجلس پاکستان امروز (چهارشنبه) ۲۵ ژوئیه در ۵۳ مرکز و ۸۵ هزار حوزه اخذ رای در سراسر این کشور برگزار می‌شود. انتخابات مذکور به این دلیل اهمیت دارد که با رای نمایندگان منتخب از سوی مردم، رییس‌جمهور و نخست وزیر برای مدت پنج سال برگزیده می‌شوند. برای انتخاب نخست وزیر که قدرت اصلی و اجرایی را در اختیار دارد، حزب حاکم، احزاب موافق و مخالف در مجلس ملی هرکدام نامزدهای مورد نظر خود را معرفی می‌کنند و به‌طور طبیعی حزب یا گروهی که دارای اکثریت باشد، فرد مورد نظر خود را بر قدرت می‌نشاند. بر اساس قانون انتخابات پاکستان هر فردی که قصد دارد در انتخابات سراسری مجلس این کشور شرکت کند، باید میزان دارایی‌های خود و منابع دستیابی به این دارایی‌ها را به کمیسیون انتخابات اعلام کند.

 

ارسال نظر