«محمدعلی مرادی» درگذشت

۱۳۹۷/۰۵/۰۱ - ۰۰:۰۷:۰۷
کد خبر: ۱۲۶۱۲۰
«محمدعلی مرادی» درگذشت

محمدعلی مرادی پژوهشگر و دانش‌آموخته فلسفه درگذشت. محمدعلی مرادی دانش‌آموخته فلسفه در آلمان از فعالین سیاسی سال‌های قبل از انقلاب و پس از انقلاب تا اواخر دهه ۶۰ بوده است که پس از سال‌های آن دهه از فعالیت‌های سیاسی دست کشیده و به فعالیت‌های علمی در زمینه فلسفه پرداخت.

محمدعلی مرادی دانش‌آموخته فلسفه، جامعه‌شناسی و اسلام‌شناسی از دانشگاه برلین بود، پایان‌نامه‌ او در مقطع کارشناسی ارشد فلسفه «مفهوم در سنجش خردناب» و در مقطع دکترا «اگاهی و خوداگاهی نزد فیشته اغارین (۱۷۷۴) » بود. او پژوهشگر و مدرس در حوزه فلسفه‌ ایده‌آلیسم آلمانی به ویژه از کانت تا هگل بود.

هرچند از وی تاکنون کتابی منتشر نشده است، اما هم از طریق فضای مجازی و هم از طریق مصاحبه و یادداشت در مجلات و نشریات مختلف در حوزه‌های مختلف از فلسفه‌ ایده‌آلیسم آلمانی گرفته تا نقد روشنفکری ایرانی و کلاس‌های خوانش متون کلاسیک حضور داشت.

او اگرچه در سال‌های اخیر در دانشگاه تدریس رسمی نداشت، اما کارگاه‌های آزاد و مشاوره‌های علمی وی به پایان‌نامه‌های دانشجویی برای دانشجویان علوم انسانی و اجتماعی تاثیرگذار بوده‌ است.

به گفته نزدیکان محمدعلی مرادی، مراسم تشییع و همراهی پیکر این پژوهشگر فلسفه، امروز ساعت 8 صبح، از مقابل دانشکده علوم اجتماعی تهران برگزار می‌شود.

 

ارسال نظر