۵۰ سال فعالیت فرهاد فخرالدینی در یک شب

۱۳۹۷/۰۴/۳۱ - ۰۰:۳۱:۵۸
کد خبر: ۱۲۶۰۳۷
۵۰ سال فعالیت فرهاد فخرالدینی در یک شب

فرهاد فخرالدینی که قرار است کنسرتی با نام «شبی با فخر موسیقی ایران» برای او برگزار شود، می‌گوید: بعد از چند سال وقفه روی صحنه می‌آیم و امیدوارم هنردوستان بیایند و این برنامه را ببینند. امیدوارم اجرای خوبی از آب دربیاید، این کنسرت نتیجه ۵۰ سال فعالیت من در حوزه موسیقی است.

این آهنگساز و رهبر ارکستر پیشکسوت در نخستین اظهاراتش درباره کنسرت ۱۱ و ۱۲ مرداد «شبی با فخر موسیقی ایران» در تالار وحدت با همراهی ارکستر فرهنگ و هنر، اظهار کرد: چندی پیش از اجراهای ارکستر فرهنگ و هنر که وابسته به مرکز علم و کاربردی واحد ۴۶ تهران است دیدن کردم. اجرای نخست آنها با هنرمند خوب آذربایجانی «رامیز قلی‌اف» و اجرای بعدی نیز با محمد معتمدی که اجراهای قابل توجه و خوبی بود. این ارکستر توسط شهرام توکلی و علی اکبر قربانی هدایت می‌شود و خانم سوسن تقی‌پور مدیریت آن را بر عهده دارد. فعالیت‌های این ارکستر را خوب و قابل توجه دیدم. جوانانی بودند که انگیزه و انرژی خوبی برای اجرا داشتند.  او ادامه داد: دوستان خوبم آقای قربانی و توکلی خواهان همکاری من با ارکستر بودند و خانم تقی‌پور هم امکاناتی را فراهم کرد تا من بتوانم در این اجرا با ارکستر فرهنگ و هنر همکاری کنم. برای این کنسرت رپرتواری که تدارک دیده شده است همه از آثار من است که از ۵۰ سال پیش تاکنون ساخته شده است.

فخرالدینی درباره جزییات بیشتر این کنسرت نیز گفت: آثاری مانند «سوییت همایون» که آن را ۵۰ سال پیش ساختم را به عنوان قطعه نخست در این کنسرت اجرا خواهیم کرد. قطعه دوم اثری‌ با عنوان «برای دخترم» است که به یاد دختری که در سال‌های دور از دست دادمش، ساخته‌ام. شعر این اثر از فریدون مشیری است که آن را برای دختر خودش «بهار مشیری» سروده بود. این اثر را در سال ۵۳ تولید کردم. قطعه موج با شعری از فریدون مشیری، سوییت ساوالان، سوییت ابن سینا، آهنگ اشتیاق با شعری از فریدون مشیری و «درد گنگ» با شعری از ابتهاج، به یاد جوانی، خلیج فارس، بهار می‌شود، سرود بهار و... از دیگر آثاری است که قرار است در این کنسرت اجرا شوند.

کنسرت «شبی با فخر موسیقی ایران» با همراهی ارکستر فرهنگ و هنر ۱۱ و ۱۲ مرداد با حضور «فرهاد فخرالدینی» به عنوان رهبر مهمان ارکستر در تالار وحدت و به تهیه‌کنندگی سوسن تقی‌پور (مدیر مرکز علمی کاربردی واحد ۴۶) برگزار خواهد شد و بلیت فروشی این اجرا آغاز شده است.

 

ارسال نظر