مدیترانه؛ گورستان مهاجران

۱۳۹۷/۰۴/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۸۶۶
مدیترانه؛ گورستان مهاجران

 ال پایس:

به نظر می‌رسد اخبار غرق شدن مهاجران در آب‌های مدیترانه، بخش ثابت نشریات شده است. ال پایس، در صفحه اول خود، بار دیگر خبری از مرگ پناهجویان در آب‌های مدیترانه منتشر کرد. طبق این گزارش، کشتی امداد «پرواکتیوا اوپن آرمز» خود را به بقایای یک قایق مهاجران در نزدیکی سواحل لیبی رساند تا سه پناهجویی را که روی آن شناور بودند نجات دهد اما امدادگران اسپانیایی در حالی توانستند یک زن را نجات دهند که یک زن و یک کودک دیگر پیش از رسیدن آنها جان باختند. امدادگران این کشتی نجات مدعی شده‌اند که گارد ساحلی لیبی که برای نجات پناهجویان این قایق آمده بود، پس از آنکه این سه نفر از سوار شدن به کشتی آنها خودداری می‌کنند، آنها را روی بقایای قایق‌شان به حال خود رها می‌کند. این در حالی است که گارد ساحلی لیبی، این ادعا را رد می‌کند.

 دالاس مورنینگ‌نیوز:

دونالد ترامپ اظهارات خود در دفاع از روسیه را با توسل به «اشتباه لفظی» توجیه کرد. این روزنامه، در صفحه اول خود، با اعلام این خبر، گزارشی در این باره منتشر کرد. طبق این گزارش، یک روز بعد از سخنانی که دونالد ترامپ در هلسینکی ادا کرد و بهت و حیرت ناظران و حتی نزدیک‌ترین طرفداران سیاسی خود را برانگیخت، رییس‌جمهوری امریکا به عنوان تنها توضیح یا توجیه گفت که در ادای جملات اشتباه کرده بوده است. وی در آخرین پیام‌های توئیتری خود نوشته است که دیدارش با پوتین «نتایج بزرگ» در پی خواهد داشت. آنطور که گفته شده، یک‌ روز پس از سخنرانی ترامپ در هلسینکی، اعلام کرد که سخنانش طی این نشست خبری مشترک با ولادیمیر پوتین نیاز به توضیح دارد. او گفت: «من به جای اینکه بگویم «بعید نیست»، گفتم «بعید است... »

 فایننشال تایمز:

اتــحــادیـه اروپـا بزرگ‌ترین توافق تجارت آزاد را با ژاپن امضا کرد. طبق گزارشی که این روزنامه در صفحه اول خود منتشر کرد، اتحادیه اروپا و ژاپن یکی از بزرگ‌ترین توافقنامه‌های تجارت آزاد را امضا کرده‌اند که تقریبا یک سوم تولید ناخالص داخلی جهان و جمعیتی معادل ۶۰۰ میلیون نفررا در بر می‌گیرد. به گزارش فایننشال تایمز، این توافق در تقابل با اقدامات دولت دونالد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا است که به تازگی تعرفه‌های وارداتی گسترده‌یی را معرفی کرده است. ژان کلود یانکر، رییس کمیسیون اروپا اعلام کرد که این توافق تصمیم متقابلا سودمندی است که تجارت آزاد شرایط آن را فراهم کرده است. آنطور که گفته شده، بر اساس این قرارداد بیش از ۹۰ درصد تعرفه‌های گمرکی برای ورود کالاها بین دو اقتصاد بزرگ جهان لغو می‌شود. طبق این سند لبنیات از بزرگ‌ترین اقلام صادراتی اتحادیه اروپا به ژاپن و اتومبیل از بزرگ‌ترین صادرات ژاپن به اروپا خواهد بود.

 

ارسال نظر