زردآلوی طلایی ارمنستان برای ایران

۱۳۹۷/۰۴/۲۵ - ۰۰:۰۷:۴۹
کد خبر: ۱۲۵۶۲۴
زردآلوی طلایی ارمنستان برای ایران

فیلم «یوا» دو جایزه بهترین فیلم و بازیگری و «یک کامیون غروب» جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره فیلم زردآلوی طلایی ارمنستان را از آن خود کردند.

به گزارش ایسنا، پانزدهمین جشنواره فیلم «زردآلوی طلایی» ارمنستان در شهر ایروان به کار خود پایان داد و در نهایت فیلم «یوا» از آناهید آباد جایزه بهترین فیلم بخش «پانورامای سینمای ارمنستان» و همچنین جایزه بهترین بازیگر مرد (شانت هاروتیونیان) را از آن خود کرد و جایزه بهترین فیلمنامه نیز به سجاد افشاریان و ابوالفضل صفاری برای فیلم «یک کامیون غروب» رسید.

هر دو فیلم «یوا» و «یک کامیون غروب» در بخش «پانورامای سینمای ارمنستان» جشنواره زردآلوی طلایی ارمنستان حضور داشتند.

اما در بخش رقابتی اصلی این رویداد سینمایی که اصغر فرهادی ریاست هیات داوران را بر عهده داشت، جایزه زردآلوی طلایی بهترین فیلم به فیلم «آتش‌فشان» ساخته «رومن بوندارچوک» محصول مشترک اوکراین و آلمان اعطاء شد و جایزه زردآلوی نقره‌یی نیز به «فورتونا» به کارگردانی «جرمینال روکس» از کشور سویس رسید. در بخش مستند جشنواره زردآلوی طلایی ارمنستان که فیلم «متهمان دایره بیستم» ساخته حسام اسلامی نیز به نمایندگی سینمای ایران حضور داشت، جایزه بهترین فیلم به «صورت فلکی دور» به کارگردانی «شوان میزراهی» محصول مشترک امریکا، ترکیه و هلند اختصاص یافت. امسال فیلم اسپانیایی‌زبان «همه‌ می‌دانند» جدیدترین اصغر فرهادی نیز در بخش غیررقابتی جشنواره فیلم «زردآلوی طلایی» ارمنستان روی پرده رفت و از اصغر فرهادی، «دارن آرنوفسکی»، «شین بیکر» و «جانفرانکو رسی» به پاس نقش چشمگیر در سینمای جهان با اعطای جایزه یک عمر دستاورد سینمایی تقدیر به عمل آمد.

 

ارسال نظر