بیلبوردهای پرحاشیه

۱۳۹۷/۰۴/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۵۴۰
بیلبوردهای پرحاشیه

در روزهای گذشته، خبر اهدای 20 بیلبورد تبلیغاتی به مناسبت تولد بهاره افشاری، حاشیه‌های بسیاری به‌دنبال داشت. پس از آنکه این موضوع در بسیاری رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی خبرساز شد، دیروز، بهاره افشاری با انتشار نامه‌یی از قبول بیلبوردهای اهدای شهرداری تهران برای فیلم سریک انصراف داد. به گزارش ایسنا، کارگردان و تهیه‌کننده فیلم «سریک» در حالی از پذیرش بیلبوردهای تبلیغاتی که گویا از طرف یک مدیر شهرداری هدیه شده بود انصراف داده است که سخنگوی شهرداری تهران با اعلام اینکه سازمان زیباسازی هنوز تصمیمی درباره درخواست تبلیغات شهری این فیلم نگرفته است، از مدیران شهری خواست که هم مسوولانه‌تر سخن بگویند و هم در حوزه‌یی که حوزه مسوولیت و اختیار آنها نیست، وعده ندهند. البته به نظر می‌رسد بیشتر این حاشیه‌ها و واکنش‌ها اولا به این دلیل باشد که یک مقام غیرمسوول در حوزه تبلیغات اقدام به اهدای تعدادی از بیلبوردهای شهری کرده و دیگر آنکه تفاوت چشمگیری در توجه به این فیلم با دیگر آثار مستقل سینمای ایران وجود داشته است. ضمن اینکه داستان دادن 20 بیلبورد تبلیغاتی برای فیلم سریک هم از اساس، توسط مدیر هدیه‌دهنده تکذیب شده است. محمد صادق حسنی (سرپرست سازمان ورزش) گفته است: «من خودم در جریان این خبر (اهدای 20 بیلبورد) نیستم. قرار شد از آقای سردار آزمون به عنوان یک چهره «ارزشی و ورزشی» حمایت شود. ما برای اکران فیلم سریک به کارگردانی خانم بهاره افشاری که سردار آزمون بازیگر آن است، سالنی را تهیه کردیم تا افتتاحیه اکران در آن جا برگزار شود.

در این بین باتوجه به اینکه رویکرد این فیلم یک رویکرد کاملا ورزشی است و احترام به مرام ورزشی و حمایت از ورزشکاران مدنظر ماست تا خدای نکرده قهرمانان ما آسیب روحی و اجتماعی نبینند و مردم از این استقبال کنند، از ما درخواست کردند که برای تبلیغات فیلم به آنها کمک کنیم.» با این حال این خبرها و تکذیبیه‌اش به‌تازگی با واکنش سخنگوی شورای شهر تهران هم همراه شده و او گفته، مدیران شهری باید مسوولانه سخن بگویند و اگر تکذیب می‌کنند مسوولانه تکذیب کنند.

علی اعطا با تاکید براینکه اختصاص بیلبورد برای تبلیغات فرهنگی، ساز و کار روشن و متولی مشخصی دارد و روزانه ده‌ها درخواست به سازمان زیباسازی ارسال می‌شود که طبیعتا این درخواست‌ها بررسی شده و با تعدادی از آنها موافقت شده و با تعدادی هم مخالفت می‌شود، ادامه داده است: فی‌نفسه ایرادی در این نیست که سازمان ورزش (شهرداری) برای حمایت از فیلمی با موضوع ورزشی، درخواست بیلبورد به عنوان تبلیغات فرهنگی داشته باشد و در این مورد هم ظاهرا درخواستی به سازمان زیباسازی ارسال شده و تا جایی که مطلع هستم هنوز زیباسازی درخواست را بررسی نکرده و تصمیمی نگرفته است.

 

ارسال نظر