«چند شب» به نی و قانون رسید

۱۳۹۷/۰۴/۲۱ - ۰۰:۰۹:۱۷
کد خبر: ۱۲۵۳۸۶
«چند شب» به نی و قانون رسید

مدیر برگزاری پروژه «چند شب» با اشاره به برگزاری دوره تازه این پروژه از انتشار آلبوم «شعر و فریاد» به آهنگسازی و خوانندگی بابک باربد خبر داد.

افشین معصومی با اشاره به اینکه هفتمین دور از مجموعه کنسرت‌های «چند شب» با عنوان «چند شب سه‌تار» روزهای ۲۶، ۲۷ و ۲۸ تیرماه سالِ‌ جاری با حضور ۱۲ نوازنده‌ شناخته‌شده سازِ سه تار در تالار رودکی تهران برگزار می‌شود، گفت: هنرمندانی چون رامین جزایری، بابک راحتی، سپیده مشکی، ارژنگ حسینی، شهاب آذین مهر، طینوش بهرامی، ارژنگ سیفی‌زاده، پویان بیگلر، مهدی رستمی، وصال عرب‌زاده، فریبا هدایتی و هادی آذرپیرا در تالار رودکی تهران به اجرای مکاتب و شیوه‌های مختلف سه تارنوازی می‌پردازند.

او ادامه داد: مجموعه کنسرت‌های «چندشب» با هدف یاد آوری ریشه‌های اصلی موسیقی در ۱۰ دوره طراحی شده که در هر دوره به یک ساز از حوزه موسیقی ایرانی، کلاسیک و نواحی خواهیم پرداخت. البته طی دوره‌های گذشته ما شاهد برگزاری پروژه چند در حوزه‌های تار نوازی، سنتور نوازی، گیتار نوازی، عود نوازی، کمانچه نوازی و دو نوازی در بخش‌های مختلف بودیم که به اذعان کارشناسان موسیقی توانسته مورد استقبال علاقه‌مندان موسیقی ایرانی قرار گیرد. معصومی بیان کرد: پروژه «چند شب» برای ۱۰ دوره طراحی شده که تاکنون ما هفت دوره از آن را برگزار کردیم و قرار است که سه دوره باقی مانده تا پایان سال میزبان علاقه‌مندان باشد. این در حالی است که دوره هشتم پروژه برای سازهای نی و قانون طراحی شده که اطلاعات تکمیلی آن در هفته‌های آینده منتشر می‌شود.

مدیر موسسه فرهنگی و هنری «نغمه حصار» درباره فعالیت‌های دیگر این موسسه نیز توضیح داد: آلبومی را در دست انتشار داریم که طی روزهای آینده با عنوان «شعر و فریاد» در دسترس علاقه‌مندان موسیقی قرار می‌گیرد. در این آلبوم بابک باربد نوازنده عود روی اشعار احمد شاملو و فروغ فرخزاد آهنگسازی و خوانندگی کرده که تصور می‌کنم با توجه به حال و هوای متفاوت ملودی‌ها می‌تواند ازجمله آثار متفاوت موسیقی ایرانی در ماه‌های اخیر باشد.

 

ارسال نظر