جشن بزرگ سینما بدون مراسم بزرگ

۱۳۹۷/۰۴/۲۰ - ۰۰:۰۴:۵۳
کد خبر: ۱۲۵۳۰۴
جشن بزرگ سینما بدون مراسم بزرگ

در نشست خبری بیستمین جشن بزرگ سینمای ایران به دبیری علی نصیریان اعلام شد که امسال از مراسم بزرگ خبری نیست و تمرکز بیشتر بر داوری آثار است.

منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما، علی نصیریان دبیر جشن، تورج منصوری و مازیار میری در این نشست حضور داشتند. در ابتدای این نشست مازیار میری از اینکه علی نصیریان به عنوان رییس جشن این مسوولیت را پذیرفته ابراز خرسندی کرد. منوچهر شاهسواری نیز با اشاره به اینکه جشن امسال آخرین دوره از شیوه برگزاری بیست سال گذشته است، عنوان کرد: بار اجرایی امسال بر دوش مازیار میری و هیات رییسه جشن بزرگ سینمای ایران است.

او افزود: مساله مهمی که امروز اعلام می‌کنیم این است که با توجه به روزگار امروز و مجموعه فشارهای موجود در جامعه از برپایی مراسم بزرگ خودداری می‌کنیم. گرچه حق سینماگران است که سالی یک بار دور هم جمع شوند اما در این دوره چنین چیزی امکان‌پذیر نیست.

مدیرعامل خانه سینما تاکید کرد: امسال هم بر اساس سیاست همیشگی سینما که نباید به هیچ سویه سیاسی کشیده شود، تصمیم گرفتیم جشن سینمای ایران به قوت داوری و اجرا شود اما از برگزاری هر گونه مراسم بزرگ خودداری می‌کنیم.

به گفته او، این یک تصمیم جمعی بود که در هیات‌مدیره خانه سینما توافق و مجوز اجرای آن از سوی علی نصیریان صادر شد. وی افزود: چنین تصمیمی برای ما سخت بود اما باید تصمیمی اینچنینی می‌گرفتیم، زیرا موظفیم به سهم خود از داشته‌های خانه به نفع همکاران استفاده کنیم تا این دوران سخت به اتمام برسد و یقین داریم به آن لحظه‌یی که باید می‌رسیم. شاهسواری در پایان صحبت‌هایش گفت: گاهی اوقات ساده است آتش انداختن بین دو گروه و دو سلیقه ولی این کار جز سوختن چیزی ندارد. شما به ما کمک کنید و ما را راهنمایی کنید که از این مسیر خارج نشویم. یقین دارم شما در این حس و حال با ما شریک خواهید بود و مقوم این تصمیم خواهید بود. از اینکه گاهی اوقات از خانه سینما خبر و نظر می‌خواهید و ما کوتاهی می‌کنیم ما را ببخشید، زیرا گاهی چاره‌یی جز سکوت نداریم. ما نمی‌توانیم اگر کاری برای همکارانمان می‌کنیم آن را در معرض ویترین رسانه‌ها بگذاریم. پیش از این هم گفته‌ام ما باید کار کنیم و کار کنیم و کار کنیم. فضای خانه سینما فضای کار، تلاش و تجدیدنظر در ساختارهای ماست.

 

 

ارسال نظر