کشمکش‌های ناتمام امریکا و کره‌شمالی

۱۳۹۷/۰۴/۱۹ - ۰۰:۰۶:۳۴
کد خبر: ۱۲۵۲۲۴
کشمکش‌های ناتمام امریکا
و کره‌شمالی

 

  فایننشال تایمز:

در روزهای اخیر، نوجوانان گرفتار تایلندی، در صدر اخبار رسانه‌ها قرار گرفتند. این روزنامه نیز، در صفحه اول خود، گزارشی از نجات 4 نوجوان منتشر کرد. همچنین، علاوه بر انتشار این خبر، به گزارشی از رابطه کره‌شمالی و امریکا نیز پرداخت. طبق این گزارش، یک سناتور امریکایی با متهم کردن چین به اثرگذاری منفی بر مواضع پیونگ‌یانگ، بار دیگر کره‌شمالی را تهدید کرد. با اظهار تاسف کره‌شمالی از لحن آمرانه و درخواست‌های یکجانبه واشنگتن،

به نظر می‌رسد امریکا بار دیگر به ادبیات تهدیدآمیز علیه پیونگ‌یانگ روی آورده است. یک سناتور جمهوری‌خواه امریکایی روز یک‌شنبه به سران کره‌شمالی درباره موارد پیش آمده در جریان مذاکره بین «مایک پمپئو» وزیر خارجه امریکا با پیونگ‌یانگ هشدار داد. پمپئو بعد از دو روز مذاکره با مقامات کره‌شمالی، گفت با وجود آنکه مذاکرات دلگرم‌کننده و سازنده بود، اما این به معنای تسهیل تحریم‌های کره‌شمالی نیست.

  تایمز:

صفحه اول این روزنامه نیز، گزارشی از نجات کودکان گرفتار در غاری در تایلند منتشر کرد. غواصان در تایلند چهار نوجوان را که در غاری در شمال این کشور گرفتار شده‌اند، نجات داده‌اند. آنها اعضای یک تیم ۱۲ نفره فوتبال نوجوانان هستند که به همراه مربی‌شان در عمق چند کیلومتری غار گیر افتاده‌اند. نجات‌یافتگان که سالم هستند با آمبولانس و بالگرد به بیمارستان منتقل شده‌اند و ۹ نفر دیگر باید همچنان در غار منتظر باشند. طبق گزارش تایمز، ۱۸ غواص تلاش خود را آغاز کرده‌اند تا این نوجوانان را از مسیری تنگ و تاریک از زیر آب عبور دهند و از غار بیرون بیاورند. به گفته مسوول عملیات نجات ممکن است چهار روز طول بکشد و اجرای آن بستگی به شرایط آب و هوایی دارد.

  ژاپن تایمز: ‌

در حالی که بسیاری از روزنامه‌ها، خبر از نجات نوجوانان تایلندی می‌دادند، این نشریه، خبری از شمار تلفات سیل در ژاپن منتشر کرد. طبق این گزارش، از 3 روز گذشته بارش‌های سیل‌آسایی در مناطق مرکزی و غربی این کشور آغاز شده و طبق آخرین آمار، تلفات این رویداد طبیعی، حدود 112 نفر اعلام شده است. به گزارش ژاپن تایمز، تا زمان نشر خبر، بیش از 79 نفر نیز بر اثر این سیل مفقود و خرابی‌های بسیاری بر جای مانده است. همچنین گفته شده که با وجود شدت گرفتن عملیات امدادی برای کمک به سیل‌زدگان در ژاپن، بسیاری از منازل مسکونی همچنان زیر آب مانده‌اند. پیش‌تر مقام‌های ژاپنی به دلیل وجود خطر و ادامه بارش‌ها، دستور عملیات تخلیه به ۴.۳ میلیون نفر از ساکنان ۲۳ استان از مرکز تا جنوب غرب ژاپن دادند. «شینزو آبه» نخست‌وزیر ژاپن هم که طبق برنامه قبلی قرار بود سفری به مقصد ۴ کشور خارجی داشته باشد، این سفر را لغو کرد.

 

ارسال نظر