شکاف میان امریکا و اتحادیه اروپا

۱۳۹۷/۰۴/۱۶ - ۰۱:۵۳:۴۹
کد خبر: ۱۲۵۰۶۹
شکاف میان امریکا
و اتحادیه اروپا

 

 اکونومیست:

این نشریه در آخرین شماره‌ خود، به گزارشی درباره شکاف میان اتحادیه اروپا و امریکا پرداخت. طبق این گزارش، جهان شاهد بزرگ‌ترین اختلاف میان امریکا و کشورهای عضو اتحادیه اروپا در آستانه نشست ناتو است. آن‌طور که در اکونومیست گفته شده، امریکا بعد از جنگ جهانی دوم، نقش بسیاری در توسعه کشورهای عضو اتحادیه اروپا داشت. همچنین، در همان سال‌ها، به تشکیل اتحادیه اروپا و ناتو، کمک‌های بسیاری کرد و به گفته تحلیلگران، کمتر منافع خود را درنظر گرفته بود. این در حالی است که پس از روی کار آمدن ترامپ و سیاست‌های تجاری، همچنین روابط بین‌المللی او، تنش‌های بسیاری میان امریکا و اتحادیه اروپا ایجاد شده است. این موضوع، نگرانی‌های بسیاری را به وجود آورده، چراکه این کشورها در آستانه نشست ناتو قرار دارند. آن‌طور که گفته شده، 11 و 12 جولای نشست ناتو در بروکسل برگزار خواهد شد.

 وال‌استریت ژورنال:

در صفحه اول این روزنامه، گزارشی از مسمومیت یک زوج بریتانیایی با عامل اعصاب «نوویچُـک» منتشر کرد. آن‌طور که گفته شده، «نوویچک» همان عاملی ا‌ست که به مسمومیت سرگئی اسکریپال جاسوس سابق روس و دخترش، انجامید و روابط اروپا و روسیه را تیره کرد. این دو شهروند، دو هفته پیش، بعد از آنکه بی‌هوش در منطقه مسکونی امزبوری پیدا شدند، به بیمارستان انتقال پیدا کردند. نه تنها عامل مسمومیت این دو همان عاملی است که نزدیک بود جان اسکریپال و دخترش را بگیرد، بلکه محلی که این دو مسموم شده‌اند نیز تنها ۱۱ کیلومتر با محل مسمومیت جاسوس سابق روس فاصله دارد. پس از این اتفاق، بریتانیا انگشت اتهام خود را به سمت روسیه گرفته و مقامات روس‌ نیز، تمام اتهامات را رد کرده‌اند. آن‌طور که گفته شده، وزیر کشور بریتانیا می‌گوید وقتش رسیده که روسیه بگوید چه اتفاقی افتاده است.

 فایننشال تایمز:

دیروز خبر صفحه اول این روزنامه درباره دیدار مرکل و ترزا می ‌درباره برگزیت بود. طبق گزارش این روزنامه، ترزا می ‌نخست‌وزیر بریتانیا با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان دیدار کرد و درباره روابط لندن با کشورهای عضو اتحادیه اروپا به‌ویژه آلمان پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا با او به گفت‌وگو نشست. آن‌طور که گفته شده این نشست با هدف یافتن راه‌حل اساسی برای پیشبرد مذاکرات خروج و یافتن راه‌های حل انبوه اختلافات دو طرف ارزیابی شده است. به گفته رسانه‌ها در بریتانیا‌، می ‌در دیدار با مرکل ابراز امیدواری کرده است نتایج این نشست بتواند سرعت و کارآمدی مذاکرات را موجب شود. طبق گزارش فایننشال تایمز، در اختیار گرفتن تعرفه واردات کالا از اتحادیه اروپا از جمله امتیازاتی است که دولت بریتانیا در مذاکرات در پی آن است.

 

ارسال نظر