نمایشگاهی با تصویر «مایکل جکسون» در لندن

۱۳۹۷/۰۴/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۷۳۰
نمایشگاهی با تصویر «مایکل جکسون» در لندن

 

مجموعه‌یی از آثار هنری الهام گرفته شده از «مایکل جکسون» خواننده معروف و درگذشته موسیقی پاپ در لندن در معرض نمایش عمومی قرار گرفته است.

به گزارش رویترز، این نمایشگاه با عنوان «مایکل جکسون: روی دیوار» شامل مجموعه‌یی از نقاشی‌های پرتره از این خواننده امریکایی و دیگر آثار هنری الهام گرفته شده از وی از جمله کلاژ، بافت، ویدیو و چیدمان می‌شود.

از مهم‌ترین آثار این نمایشگاه می‌توان به نقاشی پرتره «اندی وارهول» نقاش معروف امریکایی از «مایکل جکسون» در سال ۱۹۸۴ و همچنین آخرین سفارش نقاشی پرتره از وی اشاره کرد که توسط «کندی ویلی» روی یک ژاکت کشیده شده و در سال ۲۰۰۹ پس از مرگ «جکسون» تکمیل شد. نمایشگاه «مایکل جکسون: روی دیوار» تا ماه اکتبر در گالری ملی پرتره لندن برپا خواهد بود و پس از آن در کشورهای فرانسه، آلمان و فنلاند نیز برگزار می‌شود.

مایکل جکسون معروف به «سلطان موسیقی پاپ» روز ۲۵ ژوئن ۲۰۰۹ در ۵۰سالگی بر اثر مصرف بیش از حد داروهای آرام‌بخش قوی درگذشت. وی پیش از مرگش چندین سال گوشه‌گیر شده بود و در مجامع عمومی ظاهر نمی‌شد ولی خود را برای بازگشت به صحنه و اجرای چندین کنسرت زنده در یکی از سالن‌های بزرگ لندن آماده می‌کرد. «نیکلاس کالینن» مسوول نمایشگاه گفت: «به نظر من برپایی این نمایشگاه به موقع به نظر می‌آید، ۹سال بعد از مرگ مایکل جکسون و سالی که ۶۰ساله می‌شد، است. به نظرم الان می‌توانیم به مایکل جکسون از جنبه تاریخی‌تری نگاه کنیم و به دستاوردهایی که داشته است هم به خاطر شکستن موانع و هم به خاطر نمادی که برای مردم مختلف بود. » قرار است به زودی نمایشی نیز بر اساس زندگی این خواننده سرشناس در تئاتر برادوی امریکا به روی صحنه برود.

 

 

ارسال نظر