کاهش پناهندگان به امریکا از زمان ترامپ

۱۳۹۷/۰۴/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۷۲۹
کاهش پناهندگان به امریکا از زمان ترامپ

گروه گوناگون   

دیوان عالی کشور هفته پیش به سومین نسخه ممنوعیت سفر رییس‌جمهور ترامپ رای داد.

این ممنوعیت با اشاره به نگرانی‌های امنیتی ملی، ورود مهاجران را از بسیاری از کشورهای اکثرا مسلمان به حالت تعلیق درآورده و در واقع نام «مسلمان ممنوع» را از این طرح به دست می‌دهد.

با این حکم دادگاه مخالفت شده بیشتر به این دلیل است که حتی معافیت‌های قانونی در ممنوعیت ورود به امریکا اعمال نمی‌شود و این موضوع قانون ترامپ را کاملا غیرقانونی می‌کند.

به طور مشخص می‌توان به این موضوع اشاره کرد که در سال 2016، 15هزار سوریه‌یی به ایالات متحده امریکا رفتند و پناهنده شدند اما این رقم در نیمه اول سال 2018 تنها 13نفر بوده است.

اگرچه آمار پناهندگان به امریکا در سال 2018 دقیق و مشخص نیست اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که پناهجویانی که به امریکا رفته‌اند در 5 سال قبل از 2018 افزایش داشته‌اند اما در سال 2018 شاهد کاهش پناهجویان به این کشور خواهیم بود به ویژه مسلمانانی که به امریکا پناهنده می‌شوند، کاهش خواهند یافت.

البته سال 2017 نیر سال خوبی برای پناهندگان به امریکا نبوده به طوری که در سال 2016 نزدیک به 40هزار نفر مسلمان و نزدیک به 39هزار مسیحی به امریکا رفته‌اند اما این رقم در سال 2017 به حدود 22هزار مسلمان و 25هزار مسیحی رسیده است.

آنگونه که ترامپ گفته، این کشور در سال 2018 تنها 45هزار پناهجو را در کشور خود می‌پذیرد که این از زمان برقراری سیستم جدید پذیرش مهاجران در سال 1980 تاکنون پایین‌ترین سطح مهاجرپذیری از سوی دولت امریکاست.

در طرح ارائه شده، بودجه اختصاصی برای اسکان مهاجران هم 25درصد کاهش یافته است. در این کاهش ساکنان کشورهای مسلمان بیشترین آسیب را می‌بینند. این درحالی‌ است که کشورهای زیادی در سال‌های اخیر درگیر جنگ و ناامنی بوده‌اند.

پایین آوردن سقف پذیرش مهاجران در راستای موضع سختگیرانه ترامپ درباره مهاجرت است. او وعده کاهش را در مبارزات انتخاباتی خود داده بود و موضوع کشیدن دیوار در مرز مشترک امریکا با مکزیک را مطرح کرد.

سقف تعیین شده از سوی دولت ترامپ برای پذیرش مهاجران کمتر از نصف سقفی است که از سوی باراک اوباما، رییس‌جمهوری پیشین امریکا تعیین شده بود.

 

 

ارسال نظر