خطر در کمین مشاغل امریکایی

۱۳۹۷/۰۴/۰۹ - ۲۳:۴۳:۳۰
کد خبر: ۱۲۴۶۶۲
خطر در کمین مشاغل امریکایی

 

  نیویورک‌تایمز:

 این روزنامه در صفحه اول خود اعلام کرد که با جنگ تجاری که با اعمال تعرفه بر کالاهای وارداتی میان امریکا و اتحادیه اروپا در گرفته، مشاغل امریکا در خطر قرار گرفته‌اند. طبق این گزارش، در حالی که تنش‌ها بین کانادا و امریکا بر سر مواضع تعرفه‌یی دولت دونالد ترامپ همچنان ادامه دارد، اتاوا، وزیر خارجه کانادا به اقدام واشنگتن در اعمال تعرفه‌های ۲۵درصدی فولاد و ۱۰درصدی آلومینیوم علیه کانادا پاسخ داد. وزیر خارجه کانادا اعلام کرده که این کشور در پاسخ به جنگ تعرفه‌یی امریکا، از یک‌شنبه هفته آینده تعرفه‌های تلافی‌جویانه‌یی اعمال می‌کند. به گفته بسیاری از تحلیلگران، این اقدامات ریسک بزرگی برای مشاغل امریکایی محسوب می‌شود. گفته شده دهم خرداد ماه بود که با وجود هشدارهای متحدان واشنگتن، وزیر بازرگانی امریکا اعلام کرد که از این پس بر واردات فولاد و آلومینیوم از کانادا، مکزیک و اتحادیه اروپا تعرفه اعمال می‌شود.

  دالاس مورنینگ نیوز:

این روزها مساله مهاجران غیرقانونی و جدایی فرزندان از والدین خود در مرزهای مکزیک، به بحران بزرگی تبدیل شده که بسیاری از کشورها را درگیر کرده است. دالاس مورنینگ نیوز نیز دیروز صفحه اول خود را به گزارشی در این باره اختصاص داد. طبق این گزارش، در جریان تجمع گسترده شهروندان امریکا علیه سیاست‌های مهاجرتی دونالد ترامپ در شهر واشنتگتن، دست‌کم 600 نفر بازداشت شدند.  تجمع‌کنندگان که عمدتا زنان بودند و در ساختمان مجلس سنا واقع در شهر واشنگتن تجمع کرده بودند، با سردادن شعار «مهاجران خوش آمدید، به اینجا خوش آمدید» علیه سیاست مهاجرتی دولت ترامپ و جداسازی کودکان از پدر و مادران‌شان در مرز جنوبی امریکا اعتراض کردند. سیاست مهاجرتی جدید ترامپ «مدارای در حد صفر» عنوان گرفته و تاکنون موجب جدایی ۲ هزار کودک از والدین‌شان شده است. والدین این کودکان به‌دلیل مهاجرت غیرقانونی به امریکا، روانه زندان شده‌اند.

  ال‌پایس:

این روزنامه در صفحه اول خود، خبری از تغییر قوانین مهاجرت در نشست سران اروپا منتشر کرد. طبق این گزارش، سران سیاسی کشورهای عضو اتحادیه اروپا که در بروکسل گردهم آمده‌اند، در نشستی شبانه تغییرات مهمی در قوانین پناهجویی ایجاد کردند. مرکل هم موفق شد با اسپانیا و یونان به توافقی مهم دست یابد. طبق گزارش ال پایس، آلمان با اسپانیا و یونان به توافق مهمی دست یافت. بر این اساس، پناهجویانی که مشخصات‌شان در بدو ورود به اتحادیه اروپا در این دو کشور ثبت شده، در صورتی که راهی آلمان شده باشند، آلمان آنها را به اسپانیا و یونان بازمی‌گرداند. این پدیده که «مهاجرت ثانویه» خوانده می‌شود، یکی از مشکلات اصلی ازجمله در آلمان است.

 

ارسال نظر