دادگاه ترامپ بدون کندی

۱۳۹۷/۰۴/۰۹ - ۰۰:۲۶:۵۷
کد خبر: ۱۲۴۵۸۷
دادگاه ترامپ بدون کندی

 تایم:

 این نشریه طرح جلد آخرین شماره خود را به جای خالی کندی اختصاص داد. طبق گزارش‌های منتشر شده، رونالد ریگان در سال ۱۹۸۸، قاضی آنتونی کندی را که در روز چهارشنبه از سمت خود استعفا کرد برای دیوان عالی انتخاب کرده بود. این استعفا باعث می‌شود قاضی محافظه‌کار دیگری در بالاترین مسند قضایی کشور به انتخاب دونالد ترامپ قرار بگیرد. طبق گزارش تایم، ترامپ در ایالات داکوتای شمالی ضمن تمجید از کندی تاکید کرد که باید فردی را به عنوان جانشین کندی انتخاب کنیم که ۴۰ یا ۴۵ سال در این پست باقی بماند. ترامپ که برای حمایت از «کوین کریمر» سیاستمدار جمهوری‌خواه که در انتخابات پیش روی سنا با «هایدی هایتکمپ» سناتور ایالت داکوتای شمالی رقابت می‌کند به شهر فارگو سفر کرده است، گفت که حالا وارد کردن جمهوری‌خواه‌های بیشتر به سنا از اهمیت بالایی برخوردار است.

 نیویورک تایمز

صفحه اول این روزنامه گزارشی از حمله مرگبار به دفتر روزنامه‌یی در مریلند منتشر کرد. طبق این گزارش، یک فرد مسلح در ایالت مریلند امریکا با حمله به دفتر یک روزنامه واقع در شهر آناپلیس تلفاتی برجای گذاشت. آخرین آمار منتشر شده از این حمله شمار کشته‌شدگان را 5 نفر اعلام کرده است. مقام‌های پلیس و شاهدان عینی گزارش کردند که این فرد مسلح خودش را به اتاق خبر این نشریه رسانده و پیش از حمله از پشت یک در شیشه‌یی این محل را برای پیدا کردن قربانیانش بررسی کرده و سپس به سمت این مکان شروع به تیراندازی کرده است. آن طور که گفته شده، این یکی از مرگبارترین حملات علیه یک رسانه در امریکا بوده است. طبق این گزارش، روزنامه‌یی که مورد حمله قرار گرفته «کپیتال گازپ» نام داشته است. تحقیقات درباره این حادثه همچنان ادامه دارد اما احتمالا علت این تیراندازی خصومت این فرد با این نشریه بوده است.

 فایننشال تایمز:

این روزنامه با انتشار عکس سخنرانی مرکل در مجلس فدرال آلمان گزارشی در این باره منتشر کرد. طبق این گزارش صدراعظم آلمان در پارلمان این کشور گفت که اروپایی‌ها هنوز نتوانسته‌اند روی راه‌حل مشترک برای مساله پناهجویان به توافق برسند. سخنان او با استقبال اعضای حزبش «اتحاد دموکرات مسیحی» قرار گرفت، اما نمایندگان حزب راستگرای «بدیل برای آلمان» در آن اخلال ایجاد کردند. نکته دیگر به گفته صدراعظم آلمان تنظیم دوباره قاعده موسوم به «دوبلین» است که بر اساس آن مشخص می‌شود که پناهجویان در کجا درخواست پناهندگی بدهند و چگونه برای اسکان مجدد بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا تقسیم شوند.

 

ارسال نظر