ترکیه و آلمان 2 مقصد مهم پناهجویان

۱۳۹۷/۰۴/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۵۸۰
ترکیه و آلمان 2 مقصد مهم پناهجویان

گروه گوناگون| موضوع مهم جنبش‌های مردم‌فریبانه‌یی که در سال‌های گذشته در اروپا درحال افزایش هستند، مهاجرت و پناهندگان است. در واقع می‌توان گفت پناهجویان مهم‌ترین و اصلی‌ترین بحث در این جنبش‌ها هستند. طرفداران این جنبش‌ها مخالف ورود پناهجویان به اتحادیه اروپا و کشورهایشان هستند.

با این حال کشورهای دارای احزاب سبز در اروپا، کمترین تعداد پناهجو را به خودشان اختصاص داده‌اند.

نمودار نشان می‌دهد که کشور آلمان نسبت به سایر کشورها، درصد بیشتری از پناهجویانی را که به این کشور آمده‌اند، پذیرفته است. اما با این حال آلمان در مقایسه با جمعیت کشورش، دارای بیشترین میزان پناهجو در بین کشورهای دیگر نیست.

در سال ۲۰۱۶ حدود ۳۰۵هزار متقاضی جدید پناهندگی در آلمان و بیشتر از ۲۰۰هزار نفر در کشورهای دیگر اروپایی ثبت شد. تقریبا ۲۴هزار نفر از آلمان اخراج و ۵۵ هزار تن داوطلبانه به کشور‌هایشان بازگشتند. با این حال همچنان ۲۰هزار پناهجو در مرز آلمان اجازه ورود نیافتند و در این سال، ۷۰۰مامور امنیتی برای کنترل مرزهای آلمان به خدمت گرفته شده بودند.

ایتالیا نیز رتبه چهارم را در میان کشورهای پذیرنده پناهجو در اروپا دارد. در کشور لتونی، اگرچه آمارها نشان می‌دهد که 12درصد جمعیت این کشور را پناهجویان تشکیل می‌دهند، اما بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، بیشترین کسانی که به لتونی رفته‌اند، کسانی نیستند که از جنگ یا شرایط ناگوار زندگی، به این کشور پناه برده باشند. در واقع بیشتر پناهندگان لتونی، کسانی هستند که پناهنده اجتماعی یا سیاسی شده‌اند و شرایط بحرانی مثل جنگ در کشور خودشان حاکم نبوده است.

سال پیش اروپا تابستانی طولانی و عجیب را از سر گذراند. برای ماه‌ها، خوانندگان روزنامه‌ها، بینندگان تلویزیون، کاربران شبکه‌های اجتماعی و شاید گردشگران در جزایر لامپدوزا که در ساحل مشغول مطالعه بودند، می‌توانستند پناهندگان و مهاجرانی از خاورمیانه و آفریقا را ببینند که می‌کوشیدند با قایق‌هایی مملو از مسافر از طریق مدیترانه بگریزند یا می‌خواستند پیاده یا با خودرو از طریق بالکان و اروپای مرکزی به شمال اروپا بروند. آنها می‌توانستند غرق شدن یا نجات یافتن این مردم را ببینند و بشنوند؛ و به اخبار مربوط به تعداد کشته‌شدگان و نجات‌یافتگان گوش دهند. 800 نفر در ساحل لیبی غرق شدند. 71نفر خفه شدند، 7000نفر نجات یافتند و 2643کشته شدند. این امر کم‌کم شبیه اخبار هواشناسی شده بود.

 

ارسال نظر