باز هم اردوغان

۱۳۹۷/۰۴/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۴۲۷
باز هم اردوغان

 فایننشال تایمز:

دیروز بسیاری از رسانه‌ها خبر پیروزی اردوغان در انتخابات ترکیه را منتشر کردند. این نشریه نیز این پیروزی را غیرمنتظره دانست. طبق این گزارش رجب طیب اردوغان رییس‌جمهوری ترکیه با پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری برای یک دوره پنج‌ساله دیگر انتخاب شد. «سعدی گوون» رییس ستاد انتخابات ترکیه اعلام کرد: اردوغان با به دست آوردن «اکثریت آرای سالم» در دور اول انتخابات پیروز انتخابات شده است. رسانه‌های دولتی ترکیه اعلام کرده‌اند که پس از شمارش تقریبا همه آرای مردم، رجب طیب اردوغان حدود ٥٣درصد آرا را کسب کرده و «محرم اینجه» رقیب اصلی اردوغان از حزب جمهوری‌خواه خلق، حدود ۳۱درصد آرا را به دست آورده است. با قطعی شدن پیروزی اردوغان، او از اختیاراتی به مراتب بیشتر برخوردار خواهد شد. گفته می‌شود، حذف مقام نخست‌وزیری و کاهش اختیارات پارلمان از برنامه‌های او در دوره جدیدش خواهد بود.

 ال پایس:

این روزنامه در صفحه اول خود گزارشی از اعتصابات گسترده در آرژانتین منتشر کرد. به گزارش ال پایس اعتصاب گسترده در آرژانتین منجر به تعطیلی حمل و نقل عمومی، خطوط هوایی، مدارس، بانک‌ها و ادارات دولتی در بوئنوس آیرس پایتخت این کشور شد. گفته شده این اعتصاب با فراخوان «فدراسیون عمومی کار» که بزرگ‌ترین اتحادیه کارگری آرژانتین است، برگزار شد. اعتصاب آرژانتینی‌ها، اعتراض به سیاست‌های ریاضت اقتصادی مائوریسیو ماکری رییس‌جمهوری آرژانتین است. تورم گسترده، افزایش هزینه‌های آب و برق، اخراج کارگران و کاهش دستمزدها به نارضایتی عمومی از دولت دامن زده است. معترضان همچنین از اینکه دولت از صندوق بین‌المللی پول وام دریافت کرده است، خشمگین هستند. در هفته‌های گذشته ده‌ها هزار آرژانتینی علیه سیاست‌های اقتصادی دولت این کشور و صندوق بین‌المللی پول تظاهرات کردند.

 وال استریت ژورنال:

صفحه اول این روزنامه گزارشی از دیدار ملک عبدالله و دونالد ترامپ منتشر کرد. این گزارش حاکی از دیدار ملک عبدالله دوم پادشاه اردن دوشنبه با دونالد ترامپ در کاخ سفید است. طبق این گزارش دیدار ملک عبدالله با ترامپ آخرین تلاش‌های پادشاه اردن برای تاثیرگذاری بر محتوای طرح صلح خاورمیانه امریکا (معامله قرن) است. ملک عبدالله روز جمعه به واشنگتن سفر کرده و تاکنون با مایک پمپئو وزیر خارجه و استیو منوچین وزیر خزانه‌داری امریکا دیدار و گفت‌وگو کرده است. ملک عبدالله همچنین هفته گذشته برای بررسی محتوای طرح امریکایی برای پایان مناقشه فلسطینی-اسراییلی با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسراییل دیدار و گفت‌وگو کرد. پادشاه اردن بیش از یک‌سال پیش از دولت ترامپ خواسته بود برای حل مناقشه اسراییل و فلسطین طرحی را بپذیرد و به رسمیت شناختن دولت فلسطین نیز بخشی از طرح صلح امریکا باشد.

 

 

ارسال نظر