انتقاد از سیاست مهاجرتی ترامپ

۱۳۹۷/۰۳/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۹۲۹
انتقاد از سیاست مهاجرتی ترامپ

 تایمز

سیاست‌های مهاجرتی اروپا از مدتی قبل به سوژه تازه اظهارنظر رییس‌جمهور امریکا تبدیل شده است. دونالد ترامپ حملات تندی نسبت به آنگلا مرکل به‌دلیل اتخاذ چنین سیاست‌هایی داشت. روزنامه تایمز در گزارش روز گذشته خود به این موضوع پرداخت. پیش از این ترامپ در توییتر خود درباره جدلی که در دولت آلمان بر سر سیاست پناهجوپذیری این کشور در جریان است، موضع‌گیری کرد و نوشت که آلمانی‌ها از دولت ائتلافی ضعیفشان روی برمی‌گردانند. برخی رسانه‌های آلمان موضع‌گیری ترامپ را دخالت در بحث‌های مربوط به سیاست داخلی دانسته‌اند.

او همچنین نوشت که تمام اروپا با پذیرش میلیون‌ها نفر مرتکب اشتباه شده چون مهاجران فرهنگ این کشورها را به ‌شدت تغییر خواهند داد. رییس‌جمهور امریکا معتقد است با اتخاذ چنین سیاست‌های مهاجرتی، بزهکاری در آلمان افزایش یافته است و امریکا نمی‌خواهد، آنچه در اروپا در رابطه با موضوع مهاجرت اتفاق می‌افتد، برای این کشور هم رخ دهد. حال روزنامه تایمز در گزارش خود درباره این موضوع نوشت: «دونالد ترامپ رییس‌جمهوری ایالات متحده، مهاجران در اروپا را به ترویج فرهنگ خشونت متهم کرد و از مردم امریکا خواست تا نسبت به تکرار این وضعیت در ایالات متحده هوشیار باشند. ترامپ همچنین اعلام کرد که کشورش کمپ پناهجویان نخواهد شد.»  این روزنامه می‌نویسد: «این اظهارات آقای ترامپ در حالی عنوان شد که دولت او به دلیل جداسازی حدود ۲هزار کودک از والدین مهاجر خود در نزدیکی مرز امریکا با مکزیک به ‌شدت تحت فشار حزب دموکرات و برخی اعضای حزب جمهوری‌خواه قرار دارد.»

 آ‌.اس

 روزنامه ورزشی آ‌.اس اسپانیا در گزارش روز گذشته خود به بازی ایران مقابل تیم ملی کشور اسپانیا در بازی‌های جام جهانی 2018 پرداخت. این روزنامه در گزارشی نوشت: «کارلوس کی‌‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران کارت‌های خود را پنهان نمی‌کند و آگاهانه در حال آماده کردن یک سیستم دفاعی فوق‌العاده برای متوقف کردن بازیکنان اسپانیایی است.» در ادامه متن این گزارش آمده است: «کی‌روش پیش از دیدار تیم ایران با مغرب در سن‌پترزبورگ گفته بود، وقتی‌ که با تیم‌های ملی‌ بسیار قوی‌تری روبه‌رو می‌شود، برخی‌ وقت‌ها باید 90دقیقه را دفاعی بازی کند.» روزنامه اسپانیایی نوشته است: مربی پرتغالی اکنون بر همین مبنا در حال آماده کردن یک سیستم فوق‌العاده دفاعی است تا اسپانیایی‌ها را متوقف کند. نقشه وی مشابه طرحی خواهد بود که مقابل مغرب نتیجه داشت. هنگامی که این دیدار را بدون اینکه در نیمه دوم حتی یک بار به سوی دروازه حریف شوت کنند، برنده شدند و مغربی‌ها گل را به دروازه خودی زدند.  روزنامه اسپانیایی افزوده است: دستورالعمل کی‌‌روش جمع کردن بازیکنان جلو دروازه با هدف ناامیدی رقیب و ارتکاب اشتباه است.  آ اس نوشت: حملات ایران سریع است و پاسکاری‌های اندکی‌ دارد. یکی‌ از نشانه‌های این تاکتیک را می‌شود در انصاری‌فرد با استعداد‌ترین بازیکن مقابل مغرب دید که در طول بازی 18بار پاس داد و مسعود شجاعی بازیکن خلاق این تیم نیز همین تعداد پاسکاری‌ها را انجام داد.

 

ارسال نظر