«جاناتان لتم» کارگردان مهمان تلوراید

۱۳۹۷/۰۳/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۷۶۹
«جاناتان لتم» کارگردان مهمان تلوراید

 

جشنواره فیلم تلوراید جاناتان لتم را به عنوان کارگردان مهمان انتخاب کرد.

به گزارش ورایتی، جشنواره فیلم تلوراید جاناتان لتم رمان‌نویس را به عنوان کارگردان مهمان چهل و پنجمین دوره برگزاری خود انتخاب کرد. در این جشنواره که از تعطیلات روز کارگر یعنی ۳۱ آگوست کارش را شروع می‌کند و تا ۳ سپتامبر ادامه پیدا می‌کند، لتم مجموعه‌یی از فیلم‌ها را برای نمایش انتخاب می‌کند و به بحث و گفت‌وگو درباره آنها می‌پردازد.

لتم ۱۰رمان نوشته و ۵مجموعه داستان کوتاه در کارنامه دارد. او نویسنده یک رمان کوتاه، دو کتاب مجموعه مقاله و یک مجموعه کتاب کمیک است. مقاله‌های وی در نیویورکر، رولینگ استون و مک‌سویینیز منتشر می‌شود. وی بیش از همه برای پنجمین رمانش با عنوان «بروکلین بی‌مادر» شناخته می‌شود. این کتاب که سال ۱۹۹۹ منتشر شد، جایزه حلقه منتقدان کتاب ملی امریکا را دریافت کرد و به عنوان برنده خنجر طلا برای داستان جنایی و نیز برنده جایزه کتاب سالن انتخاب شد. فیلمی با اقتباس از این رمان به کارگردانی ادوارد نورتون و با بازی بروس ویلیس، آلک بالدوین، ویلم دفو و لسلی مان اکنون در دست تولید است که قرار است سال ۲۰۱۹ راهی سینماها شود.

جدیدترین رمان‌های لتم در میان رمان‌های پرفروش نیویورک تایمز جای دارند که «دژ تنهایی» در سال ۲۰۰۳، «هنوز دوستم نداری» سال ۲۰۰۷، «کرونیک سیتی» ۲۰۰۹، «باغ‌های مخالف» ۲۰۱۳ و «آناتومی یک قمارباز» در سال ۲۰۱۶ از آن جمله هستند. در فیلم «بروکلین بی‌مادر» ادوارد نورتون در نقش شخصیت اصلی بازی کرده است.

 

 

ارسال نظر