روسیه در امن و امان است

۱۳۹۷/۰۳/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۷۶۸
روسیه در امن و امان است

گروه گوناگون   

هفته گذشته مراسم افتتاحیه جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه با حضور جمع کثیری از هواداران در ورزشگاه لوژنیکی آغاز شد. آن طور که گفته شده، در دوم سپتامبر 2010 در مراسمی که برای معرفی میزبان جام‌جهانی 2018 در شهر زوریخ برگزار شد، روسیه توانست در مرحله انتخابی دوم، میزبانی جام‌جهانی 2018 را به دست آورد. این در حالی بود که پیش از این، روسیه به‌ دلیل شعارهای نژادپرستانه در دیدار دوستانه مقابل فرانسه، 30 هزار فرانک از سوی فیفا جریمه شد. بر این اساس امنیت و مسائل نژادپرستانه‌، نگرانی‌های بسیاری در مورد برگزاری جام‌جهانی 2018 در روسیه ایجاد کرد. بر این اساس، کمی قبل از آغاز بازی‌های جام‌جهانی، رییس فیفا اعلام کرد که روسیه برای میزبانی جام جهانی ۲۰۱۸ کاملا آماده است. او در این باره گفت که برای نخستین‌بار آماده‌سازی ورزشگاه‌ها کنترل شده تا همه‌ چیز درست انجام شود.

همان‌طور که گفته شد، از زمانی که روسیه به عنوان میزبان جام‌جهانی 2018 انتخاب شد، در مورد امینت بازی‌ها و طرفداران فوتبال که به این کشور سفر می‌کنند، نگرانی‌های بسیاری ایجاد شد؛ آن طور که گفته شد، این نگرانی‌ها پس از جنجال‌های ایجاد شده در حاشیه بازی انگلیس و روسیه در شهر مارسی در رقابت‌های یورو 2016 افزایش یافت. با این‌ حال نتایج نظرسنجی موسسه ایپسوس در مورد رضایت طرفداران فوتبال از میزبانی روسیه، نشان‌دهنده کاهش میزان نگرانی‌هاست. آن طور که در این نظرسنجی به دست آمده، تنها پاسخ‌دهندگان بریتانیایی به دلیل تجربه تلخی که از بازی کشورشان با روسیه داشتند، نگران امنیت بازی‌های جام‌جهانی در روسیه هستند؛ البته در این نظرسنجی گفته شده که تنها حدود 34درصد از شهروندان بریتانیا از میزبانی روسیه رضایت نداشته و تمایلی به حضور در این کشور برای مسابقات جام‌جهانی ندارند. در این نظرسنجی بیشترین خوشبینی به امنیت روسیه را شهروندان چینی داشته و بسیار از میزبانی این کشور در جام‌جهانی 2018 ابراز رضایت کرده‌اند. آن طور که نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد، حدود 84 تا 85 درصد از چینی‌ها و هندی‌ها بر این باورند که هیچ مشکل امنیتی در حاشیه دیدارهای جام‌جهانی در روسیه ایجاد نخواهد شد. این در حالی است که در مواضع سیاسی، هند و روسیه، رقابت‌ و چالش‌های بسیاری با یکدیگر داشته‌اند. طبق نتایج نظرسنجی، میزان تایید امنیت روسیه در میان شهروندان چینی و هندی حتی از روس‌ها نیز بیشتر است. آن طور که گفته شده، حدود 78درصد از شهروندان روس که در این نظرسنجی شرکت کرده‌ بودند، برقراری امنیت در بازی‌های جام‌جهانی را توسط کشورشان تایید کردند. این میزان اعتماد به امنیت روسیه در حاشیه رقابت‌های جام‌جهانی در آرژانتین و ترکیه نیز 75 تا 76 اعلام شده است.

در میان مردم امریکا، آلمان و لهستان که در این نظرسنجی شرکت‌ کردند نیز حدود 67 تا 69درصد از میزبانی روسیه در مسابقات جام‌جهانی 2018، رضایت داشته و امنیت این کشور را تایید کرده‌اند. این آمار در حالی اعلام شده که پیش از این، بسیاری از گزارش‌ها حاکی از پایین‌ترین سطح اعتماد امریکایی‌ها به روس‌ها بود. آن طور که پیش از این گفته شده بود، امریکایی‌ها فکر می‌کنند که هکر‌های روسی در همه جا وجود دارند. همچنین احتمال دخالت روسیه در پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات 2016 نیز مردم امریکا را به روس‌ها بدبین کرده بود.

در ادامه این نظرسنجی‌ها میزان اعتماد شهروندان فرانسه، اسپانیا و ژاپن نیز به امنیت روسیه در حاشیه رقابت‌های جام‌جهانی 2018 حدود 59 تا 54درصد اعلام شد. این آمار در حالی اعلام شد که گفته می‌شود، رییس فدراسیون ژاپن نیز از میزبانی روسیه در جام جهانی ابراز رضایت کرد.

طبق گزارش کمیته سازماندهی جام جهانی 2018 روسیه در حدود 200 نفر از اعضای دپارتمان سلامت مسکو در دوره آموزشی ویژه جام جهانی 2018 روسیه شرکت می‌کنند. پزشکان مسکو با مهم‌ترین اقدامات لازم در شرایط اضطراری و کمک‌رسانی در ورزشگاه‌های فوتبال در این دوره آموزشی آشنا خواهند شد.

جام جهانی 2018 فوتبال از 24 خرداد برگزار شده و تا 24 تیر ماه 1397 در 12 ورزشگاه 11 شهر روسیه با شرکت 32 تیم ادامه خواهد داشت.

 

ارسال نظر