مهمانان تیر ماهی تالار وحدت از «پریسلی» تا «پت بون»

۱۳۹۷/۰۳/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۶۹۴
مهمانان تیر ماهی تالار وحدت از «پریسلی» تا «پت بون»

نیما فاتحی، رهبر کنسرت ترانه‌های قدیمی از انگیزه‌هایش برای برگزاری چنین کنسرتی و جزئیات برنامه‌هایشان گفت.

نیما فاتحی که کنسرت ترانه‌های قدیمی(Old Songs) روزهای دوشنبه و سه‌شنبه 11و 12تیر به رهبری او در تالار وحدت برگزار می‌شود در مورد فاصله‌یی که میان دومین کنسرتشان در دی 95و سومی که تیر 97 روی صحنه می‌رود، گفت: ترانه‌های قدیمی یک کنسرت سریالی و برنامه‌ریزی‌ ما در موردش به این صورت است که سالی چندین اجرا یا دست‌کم یک اجرا داشته باشیم و بتوانیم آن اجرا را علاوه بر تهران در شهرهای دیگر ایران هم برگزار کنیم. نخستین کنسرت ترانه‌های قدیمی دی 94 بود و دومی‌اش دی 95و می‌خواستیم زمستان 96 هم روی صحنه برویم. همانطور که می‌دانید در دی ماه شاهد برگزاری جشنواره موسیقی فجر بودیم و ما هم دوست داشتیم، اجرایی در این جشنواره داشته باشیم.

فاتحی ادامه داد: کنسرت ترانه‌های قدیمی به واسطه تعداد اجراکنندگان و نوازندگانش اجرایی بزرگ است و به سالنی احتیاج دارد که سِنی وسیع داشته باشد و ما در تهران 2 یا 3 سالن بیشتر نداریم که بتواند جوابگوی نیازمان باشد و با فراهم نشدن چنین شرایطی امکان اجرا در جشنواره موسیقی فجر را از دست دادیم. او افزود: بعد از جشنواره هم پیگیر شدیم اما به دلیل تداخل زمانی با نمایش‌هایی که در تالار وحدت روی صحنه بودند مانند نمایش «الیور توئیست» نتوانستیم این کار را انجام دهیم. چون ما هم طراحی دکور داشتیم که در برابر دکور عظیم «الیورتوئیست» جلوه‌اش را از دست می‌داد و هم تعدادی از نوازندگانمان که از بچه‌های ارکستر سمفونیک تهران بودند در ارکستری حضور داشتند که برای آن نمایش می‌نواخت همه این عوامل موجب شد که اجرا را برای بعد از عید برنامه‌ریزی کنیم هر چند که آمادگی اجرا در همان زمستان 96را داشتیم.

به گزارش مهر، فاتحی در مورد انگیزه‌هایش از برگزاری کنسرتی برای اجرای آهنگ‌های دهه 50 تا 80 میلادی که حاصلش می‌شود، کنسرت ترانه‌های قدیمی و او در سال 95 در موردش گفته بود «در موسیقی‌ دهه 50 تا 80 میلادی قطعات فاخر و ماندگاری وجود دارد که پدران و پدربزرگ‌های ما آنها را از رادیوهای قدیمی ‌شنیدند و با آنها بزرگ شدند. من همیشه آرزو داشتم روزی بتوانم این موسیقی‌های زیبا را دوباره به صورت زنده اجرا کنم و روحی دوباره به موسیقی‌های نوستالژیک و با شکوه آن دوره ببخشم. به طور قطع قطعات زیبا و ماندگار بسیاری از آن دهه‌های طلایی که هنوز سینتی‌سایزرها و سمپل‌ها جای ارکسترهای بزرگ را نگرفته بودند، وجود دارد که ارزش اجرای مجدد و بارها شنیده شدن دارند» هم توضیح داد: انگیزه‌هایم همانی است که بود و حتی قوی‌تر هم شده است از این بابت که شاهد استقبال مخاطبان بوده‌ام از اینکه اجرای زنده آهنگی را ببینند که دوستش داشته‌اند و با آن خاطره دارند. استقبال مخاطبان ما را مصمم‌تر کرده است و در کنسرت پیش رو چند قطعه که به شکل اورجینال به صورت الکترونیک تنظیم شده‌اند را  ارکسترال و به گونه‌یی تنظیم‌شان کرده‌ایم که بشود توسط ارکستر اجرایشان کرد.

رهبر کنسرت ترانه‌های قدیمی که در کنسرتش قطعاتی از الویس پریسلی(Elvis Presley)، فرانک سیناترا (Frank Sinatra)، آلبانو کاریزی

(Al Bano Carrisi)، ژو دسن(Joe Dassin)، لئوناردو کوهن(Leonard Cohen)، برایان هایلند

(Brian Hyland)، دین مارتین(Dean Martin)، دوریس دی(Doris Day)، گروه بانی‌ ام(Boney M)، ری چارلز رابینسون(Ray Charles Robinson)، گروه بیتلز(Beatles)، پپینو گالیاردی(Peppino Gigliardi)، مری هاپکین(Mari Hopkins) و پت بون(Pat Boone) اجرا خواهد شد در مورد دلیل انتخاب این خوانندگان گفت: ما در انتخاب قطعاتمان سراغ آهنگ‌هایی نوستالژیک رفته‌ایم که برای اکثر شنوندگان ایرانی‌مان آشنا باشند. قطعات زیادی هست که گروه خودمان دوستشان دارند ولی به این نکته دقت می‌کنیم که مخاطب هم شنیده باشدشان.

 

ارسال نظر