ورود «اون» و ترامپ به سنگاپور

۱۳۹۷/۰۳/۲۱ - ۰۰:۲۷:۳۰
کد خبر: ۱۲۳۳۶۶
ورود «اون» و ترامپ
به سنگاپور

 

 سان‌دی مورنینگ نیوز:

این روزنامه در صفحه اول خود علاوه بر گزارشی درباره دیدار رییس‌جمهوری چین با ممنون حسین رییس‌جمهوری پاکستان خبری از دیدار رییس‌جمهوری کره‌شمالی و دونالد ترامپ در سنگاپور منتشر کرد. طبق گزارش این روزنامه، کیم جونگ اون رهبر کره‌شمالی برای برگزاری نشست تاریخی با ترامپ وارد سنگاپور شد. به گفته روزنامه سان‌دی‌ مورنینگ نیوز، ویویان بالاکریشنا وزیر خارجه سنگاپور در فرودگاه از رهبر کره‌شمالی استقبال کرد. آن طور که گفته شده، دونالد ترامپ نیز نشست گروه هفت را به سرعت به مقصد سنگاپور برای دیدار با کیم جونگ اون ترک کرد. گفته می‌شود کره‌شمالی از اواسط زمستان سال ۲۰۱۸ و با برگزاری المپیک زمستانی پیونگ‌چانگ، موضع آشتی‌جویانه‌یی در برابر کشور جنوبی در پیش گرفت. همراهی و انگیزه بالای مون جائه این رییس‌جمهوری کره‌جنوبی برای کاهش تنش در شبه جزیره کره به برگزاری گفت‌وگو میان سران دو کشور در ماه آوریل شد.

 نیویورک تایمز:

دیروز بسیاری از روزنامه‌ها گزارشی از نتیجه نشست سران گروه 7 منتشر کردند. طبق گزارش نیویورک تایمز، رییس‌جمهور امریکا با انتقاد شدید از نخست‌وزیر کانادا، تلاش‌های سران گروه 7 را برای اتخاذ یک جبهه مشترک در زمینه تجاری مختل کرد. گفته می‌شود که نشست سران گروه 7 در لامالبه کانادا در واقع نخستین گردهمایی این گروه پس از اجرایی شدن مالیات‌هایی بود که دولت امریکا بر واردات فولاد و آلومینیوم به بازار این کشور وضع کرده است به همین علت بحث درباره مسائل و اختلافات تجاری میان واشنگتن و شرکایش در گروه 7 اصلی‌ترین مساله دستور کار این نشست بود. علاوه بر اختلافات آشکار میان امریکا و شرکایش در گروه 7 در خصوص حقوق گمرکی مدنظر ترامپ در نشست لامالبه، رییس‌جمهوری امریکا بازگشت روسیه به گروه 7 را خواستار شد که با مخالفت اروپایی‌ها مواجه شد.

 ال‌پایس:

این روزنامه در صفحه اول خود از صدور حکم جلب برای معاون بشار اسد توسط آلمان خبر داد. طبق گزارش ال‌پایس، دادستانی کل فدرال آلمان دستور بازداشت بین‌المللی «جمیل حسن» فرمانده اطلاعات هوانیروز سوریه را صادر کرده است. آن طور که این روزنامه نوشته به‌گفته مسولان امنیتی آلمان، او به اتهام ارتکاب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت تحت تعقیب قرار گرفته است. این فرمانده اطلاعات هوایی سوریه از طرفداران سرکوب خشونت‌بار جنبش اعتراضی مردم علیه نظام سوریه است و سازمان اطلاعات تحت امر او از خشن‌ترین دستگاه‌های اطلاعاتی کشورش به ‌شمار می‌رود. گفته می‌شود، این حکم جلب برای یک مقام امنیتی سوریه نخستین اقدام یک کشور غربی برای پیگیری اقدامات رژیم بشار اسد محسوب می‌شود.

 

 

ارسال نظر