گروه 7 در صدر اخبار

۱۳۹۷/۰۳/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۲۸۲
گروه 7 در صدر اخبار

 وال‌استریت ژورنال:

دیروز بسیاری از رسانه‌ها از نشست سران گروه هفت خبر دادند. وال‌استریت ژورنال نی‍ز در صفحه اول خود با انتشار عکسی از دیدار دونالد ترامپ و ماکرون گزارشی از این نشست منتشر کرد. طبق گزارش وال‌استریت ژورنال، دونالد ترامپ رییس‌جمهوری ایالات‌متحده امریکا همزمان با سفر به کانادا اعلام کرد که روسیه باید در نشست سران هفت کشور صنعتی و ثروتمند جهان شرکت کند. نشست سران هفت کشور صنعتی و ثروتمند جهان در حالی از روز جمعه در کبک کانادا برگزار شد که سران اروپایی عضو به همراه کانادا که ریاست دوره‌یی این نشست را برعهده دارد، نسبت به تصمیم ترامپ مبنی بر افزایش تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم از اتحادیه اروپا، کانادا و مکزیک معترض هستند. گفتنی است روسیه بعد از جدایی کریمه از اوکراین و جبهه‌گیری غرب علیه مسکو از جمع گروه کشورهای صنعتی جهان که در آن زمان «جی 8 » خوانده می‌شد، خارج شد.

 نیویورک تایمز:

این روزنامه نیز در صفحه اول خود علاوه بر انتشار گزارشی از نشست سران گروه هفت، خبر از اتهام جدید رییس سابق ستاد انتخاباتی داد. طبق گزارش نیویورک تایمز، پل منافارت رییس سابق ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، از سوی بازرس ویژه رابرت مولر با اتهام جدیدی مواجه و به دادگاه فراخوانده شد. آن‌طور که در این گزارش گفته شده، رابرت مولر که رهبری تحقیقات مرتبط با اتهام ارتباط میان ستاد دونالد ترامپ و روسیه را برعهده دارد، منافارت و دستیار ارشد او را که یک شهروند روس است به تلاش برای اختلال در روند قضایی متهم کرده است. این شکایت جدید علیه پل منافارت و دستیارش پس از آن به دادگاه ارائه شد که هفته گذشته گزارش شد منافارت با چند نفر از شاهدان مرتبط با پرونده‌های قضایی‌ علیه او تماس گرفته و تلاش کرده به آنها دیکته کند که در دادگاه چه بگویند.

 واشنگتن پست:

این روزنامه نیز درصفحه اول خود، علاوه بر انتشار عکسی مربوط به دیدار سران کشورهای گروه هفت، خبر از هک نیروی دریایی امریکا، توسط هکرهای چینی منتشر کرد. طبق این گزارش، هکرهای وابسته به دولت چین اطلاعات مربوط به یک موشک زیردریایی را از نیروی دریایی امریکا سرقت کرده‌اند. به گفته چند مقام امریکایی طرح‌های مخفی مربوط به یک موشک ضدکشتی مافوق صوت که قرار بود در سال 2020 در زیردریایی‌های امریکایی به کار گرفته شود، جزو این اطلاعات است. اطلاعات سرقت شده شامل 614 گیگابایت داده مربوط به پروژه‌یی موسم به «اژدهای دریا»، اطلاعات سیگنال‌ها و حسگرها، و همچنین داده‌های مرتبط با سیستم‌های رمزنگاری زیردریایی و بایگانی جنگ افزار الکترونیک واحد توسعه زیردریایی نیروی دریایی امریکاست.

 

ارسال نظر