یورو زیر سایه تهدید ایتالیا

۱۳۹۷/۰۳/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۸۹۱
یورو زیر سایه تهدید ایتالیا

 فایننشال تایمز:  

ایتالیا، زنگ خطر اقتصاد اروپا را به‌صدا درآورد. طبق گزارشی که فایننشال تایمز، ‌در صفحه اول خود منتشر کرده، به‌دنبال بن‌بست و بحران سیاسی در ایتالیا ارزش یورو پول واحد اروپایی در برابر دلار امریکا با افت شدیدی روبه‌رو شده است. آن‌طور که گفته شده، رییس‌جمهوری ایتالیا روز یک‌شنبه با نامزد پیشنهادی احزاب سیاسی برای احراز سمت وزیر دارایی این کشور مخالفت کرده است. این مساله موجب شد تا 2 حزب سیاسی پوپولیست ایتالیا طرح و برنامه‌های خود برای تشکیل دولت جدید را متوقف کنند. طبق بسیاری از گزارش‌های منتشر شده، آخرین ضربه به بازار اوراق و سهام ایتالیا، عصر دیروز همزمان با معرفی «کارلو کوتارلی» به‌عنوان نخست‌وزیر موقت وارد شد. در حالی که بازارهای ایتالیا نوسانات شدیدی در واکنش به ریسک‌ سیاسی را تجربه می‌کردند، خبر نخست‌وزیری کوتارلی نیز مزید بر علت شد تا شاخص‌های سهام ایتالیا تضعیف شوند.

 گاردین:

گاردین در صفحه اول خود، گزارشی از دیدار رییس‌جمهوری فرانسه با یک سیاهپوست منتشر کرد. طبق این گزارش، این دیدار که با مردی بوده که برای نجات یک‌ کودک، جان خود را به‌خطر انداخت، در کاخ الیزه برگزار شد. ممودو گاساما که تابعیت کشور مالی را دارد، از دیوار و بالکن‌های یک ساختمان بالا رفت تا کودک چهار ساله‌یی را که به نرده‌های بالکن طبقه چهارم آویزان بود، نجات دهد. به گفته شاهدان عینی، گاساما برای نجات کودک در حال سقوط لحظه‌یی درنگ نکرد و به سرعت وارد عمل شد. امانوئل ماکرون ضمن اعطای تقدیرنامه شجاعت به گاساما، به او قول داد که به‌زودی تابعیت فرانسوی دریافت خواهد کرد. ماکرون گفت که دستور اجرای کار را به ادارات مربوطه داده است. قرار است گاساما در آینده به استخدام آتش‌نشانی پاریس درآید.  

 وال‌استریت ژورنال:

دیروز، صفحه اول بسیاری از روزنامه‌های امریکایی، گزارشی از مراسم روز یادبود در امریکا منتشر کردند. طبق گزارش وال‌‌استریت ژورنال «روز یادبود» به یاد کسانی که جان خود را در نیروی ارتش امریکا از دست داده‌اند، برگزار می‌شود. خبرساز‌ترین رویداد روز یادبود امریکا، پیام دونالد ترامپ بود. طبق گزارش وال‌استریت ژورنال، پیام دونالد ترامپ در روز یادبود بار دیگر باعث انتقاد شدید از سوی بسیاری در امریکا شد. ترامپ در پیامی نوشت: روز یادبود مبارک! کسانی که در کشور ما کشته شدند بسیار خوشحال و مفتخر هستند که امروز چگونه کشور ما پیش می‌رود. بهترین اقتصاد در دهه‌های گذشته، کمترین میزان بیکاری، بازسازی ارتش کشورمان و اقدامات بسیار دیگر، بسیار خوب! اظهارات دونالد ترامپ از سوی بسیاری مورد انتقاد قرار گرفت.

 

ارسال نظر