کلمات ناخوشایند در رژیم غذایی امریکایی

۱۳۹۷/۰۳/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۸۱۱
کلمات ناخوشایند در رژیم غذایی امریکایی

گروه گوناگون|

رژیم‌ غذایی امریکایی‌ها، از مضرترین عادات غذایی به‌شمار می‌رود؛ هرچند که در این کشور، غذاهای خوشمزه و وسوسه‌انگیز، شهرت جهانی دارد. انواع خوراک‌ها، فست‌فود، ساندویچ و شیرینی‌هایی که مخصوص این کشور است، هر چقدر در میان شهروندان و گردشگران، جذابیت دارد، از طرفی، به گفته بسیاری از متخصصان تغذیه، سلامتی آنها را به‌شدت به‌خطر می‌اندازد. به نظر می‌رسد هر فردی برای خرید به‌سراغ مواد گیاهی، رژیمی و سلامت برود، اما این در حالی است که در میان امریکایی‌ها، سلیقه‌های متفاوت‌تری دیده می‌شود. با اینکه در بسیاری از گزارش‌ها گفته شده که درصد قابل‌توجهی از امریکایی‌ها با معضل چاقی روبه‌رو هستند و در 40 سال گذشته، روند افزایش وزن آنها، رشد قابل‌توجهی داشته، اما طبق نتایج تازه‌ترین نظرسنجی‌های صورت گرفته، آنها تمایلی برای خرید محصولات غذایی رژیمی و گیاهی ندارند. آنطور که گفته شده، هر چند که گیاهخواری و وگانیسم طرفداران بسیاری در جهان پیدا کرده و افراد بسیاری این نوع رژیم غذایی را برای خود انتخاب می‌کنند، اما براساس نظرسنجی صورت‌گرفته، حدود 35 درصد از امریکایی‌ها، تمایلی ندارند محصولات مخصوص وگان‌ها را خریداری کنند. طبق این گزارش، این درصد از امریکایی‌هایی که در این نظرسنجی شرکت‌ کردند، براین باورند که کلمه «مخصوص وگان» روی بسته‌بندی محصولات غذایی از محبوبیت آنها کم می‌کند. همچنین، حدود 31 درصد از آنها نیز اعلام کرده‌اند که کلمه «رژیمی» بر محصولات غذایی، آنها را از خرید آن کالا منصرف می‌کند. به‌نظر می‌رسد فرار امریکایی‌ها از رژیم‌های غذایی باعث شده تا امریکا در تازه‌ترین گزارش‌ها، بیشترین جمعیت چاق جهان را به خود اختصاص داده باشد.

در سال‌های اخیر، بسیاری جوامع، با کاهش قند و چربی در مواد غذایی خود، تلاش دارند به سمت رژیم غذایی سالم حرکت کنند؛ چرا که در بسیاری از گزارش‌ها، قند و چربی منجر به افزایش وزن، دیابت و بالا رفتن چربی و در نهایت سکته‌ و بیماری‌های قلبی و عروقی شده و آمار تلفات را نیز بالا می‌برد. با این‌حال، امریکایی‌ها هنوز کاهش مصرف قند و چربی را جدی نگرفته‌اند، چرا که در این نظرسنجی، حدود 17 تا 20 درصد از آنها براین باورند که کلمه «بدون قند»، «بدون چربی» و «بدون گلوتن» در محصولات غذایی، محبوبیت آنها را برای خرید کاهش می‌دهد. این در حالی است که طبق تازه‌ترین بررسی‌های صورت‌گرفته، حدود 50درصد از بزرگسالان امریکایی، یا به دیابت مبتلا شده‌اند یا در معرض ابتلا به آن هستند.

در این میان، طبق نتایج این نظرسنجی، کلماتی مانند «تازه»، «ارگانیک» و «تهیه شده در مزارع امریکایی»، در خرید محصولات غذایی بسیار موثر هستند. در این میان، حدود 17درصد افرادی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند، براین باورند که محصولاتی که بر بسته‌بندی آنها کلمه «ارگانیک» قید شده، جذابیتی برای خرید ندارد؛ در واقع می‌توان گفت حدود 80درصد از امریکایی‌ها، مخالفتی برای خرید محصولات ارگانیک ندارند. همچنین، محصولاتی با کالری پایین نیز، طرفدارانی در میان امریکایی‌ها دارد؛ چرا که تنها حدود 12درصد از خرید محصولاتی که بر بسته‌بندی آنها کلمه «با کالری کم» درج شده، خودداری می‌کنند. همچنین، آنطور که در این نظرسنجی گفته شده بسیاری از امریکایی‌ها در خرید محصولات خود، تایید شده توسط والدین، از اهمیت ویژه‌یی برخوردار است. آنطور که گفته شده، تنها حدود 10درصد از امریکایی‌هایی که در این نظرسنجی شرکت‌ کرده‌اند، براین باورند که کلمه «تایید شده توسط والدین» که در محصولات غذایی درج می‌شود از محبوبیت آنها کم می‌کند.

در بسیاری از گزارش‌ها گفته شده که در سال‌های اخیر، امریکا تلاش‌های بسیاری برای کنترل شکار غیرقانونی و تهیه مواد غذایی از آنها دارد. همچنین، رشد و توسعه پایدار کشاورزی نیز، اهمیت بسیاری برای آنها دارد. براین اساس، بیش از 90 درصد امریکایی‌هایی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند، براین باورند که درج کلماتی با منشأهای «اخلاقی» و «پایداری» تاثیر چشمگیری در خرید محصولات غذایی دارد.

 

 

ارسال نظر